Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-01, 12:40
Bompis Bompis är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2014
Standard Fira 30-årsdag!

Hej alla experter!

Jag och min sambo har bokat resa till Platanias i mitten av september.
Eftersom min sambo fyller 30 år så tänkte jag hitta på nåt speciellt för
födelsedagen! (Kan väl tillägga att hon fyller år på en söndag om det nu har någon betydelse...?!)

Men nu är ju den stora frågan VAD ska jag hitta på?
Har läst lite här och många rekommenderar en restaurang som ligger uppe i bergen men med världens finaste utsikt, så det låter som en bra middag!

Funderar på om man kanske kunde åka iväg på en liten utflykt på dagen. Har ni några bra förslag som inte ligger på andra sidan ön? Taxi eller buss spelar absolut ingen roll! Och jag är öppen för alla förslag! Bad, lunchställen, sevärdheter eller vad ni nu kan rekommendera...

Tack på förhand!
Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 18:10
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: Fira 30-årsdag!

jag har två förslag. Hur du åker kan du kolla med hotellet där du bor ,men bägge tycker jag kräver att du bor kvar över natten ,det förhöjer upplevelsen också,och sedan slipper du fundera över utflykten. 1) hotell o taverna Glykeria på väg emot Elafonissi.2) hotell 0 taverna Sunset ,Falassarna .På bägge ställena kan,ska,ni bo kvar och äta på kvällen ,jag lovar att det blir en upplevelse ,Bad finns på bägge ställena .Och de har hemsidor du kan söka efter för mer info .En närmare plats med rest,för kvällsbesök ,då tar du lämpligen taxi dit på kvällen .Pano Stalos .där finns tre rest att välja på Leventis kommer jag ihåg namnet på de två övriga har jag glömt namnet på,men prata med taxi chauffören han hjälper er .På vägen upp finns också Marko´s att välja på.Alla serverar trad.god Grek mat .Och ger er en upplevelse utöver de trad.turistrest.
Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 09:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Bompis Visa inlägg
Har läst lite här och många rekommenderar en restaurang som ligger uppe i bergen men med världens finaste utsikt, så det låter som en bra middag!
I gamla Platanias finns många restauranger varifrån det är en fantastisk utsikt över havet. Kolla här.

Citat:
Funderar på om man kanske kunde åka iväg på en liten utflykt på dagen.
Jag kan rekommendera en båtutflykt till Balos. Dit åkte vi för att fira en vän som fyllde 60 år. Det är en fantastisk plats att fira jämt på.
Svara med citat
Gammal 2014-06-11, 14:03
Bompis Bompis är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2014

Tack för era svar! Nu ska jag undersöka lite!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:47.