|
|||
|
|||
Frisör
Något tips på bra frisör i Plantanias? Pris?
På Fuerteventura var det billigt att klippa sig men när jag tackande ja till lite vax blev det dyrt . 17 euro för klippningen och 10 för lite vax. Hade min spanska varit bättre hade jag frågat om jag köpte hela burken! Är det likadant i Grekland att det kostar extra för saker som ingår här hemma? Kan vara bra att känna till. SuperMita |
|
|||
|
|||
Sv: Frisör
For 2 år siden var det 2 frisører i Agia Marina, 15 min. gå tur fra torget i Platanias. Om de er der nå vet jeg ikke, men vil tro det.
Har dessverre ingen erfaring med de selv. |
|
||||
|
||||
En god vän som kom hem från Kreta för några dagar sedan klippte sig där - i Rethymnon. För det betalade han 10 euro ... utan vax.
|
|
|||
|
|||
Jag klipper mig alltid i Grekland nu för tiden. Det senaste 5 åren har jag klippt mig där. Och priset har varit konstant 10€(herrklippning). Och dom klipper väldigt proffsigt, modernt!!! Jag har klippt mig på Karpathos, Rhodos, Kreta, Kefalonia o nu senast två ggr på Samos(vi var där tre veckor). Tjejen har toppat sitt hår. På Tilos blev det ej klippning, pga av att det fanns ingen frisör. Men den kom på beställning från Rhodos, man skulle ringa efter och, bläbläbä. Blev ingen klippning då.
Men Tilos var bra på mycket annat. |
|
|||
|
|||
Måste tillägga att vi åker till Grekland på våren och på hösten, två eller tre veckor per resa. Då blir det inte så många klippningar i Sverige, a´ 260 kr.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas de tog udden av mina eventuella fördomar om Grekland som U-land/banarepublik som kan finnas! Kalimeror bör hädanefter klippa sig i Grekland. gubbtjuven |
|
||||
|
||||
Klipper mig inte på alla resor, men väldigt ofta. Har alltid blivit supernöjd.
|
|
|||
|
|||
Emilio-mannen klipper sig på Naxos och även Amorgos. VI blir nöjda!
|
|
|||
|
|||
Tack ska ni ha. Jag får hålla ögonen öppna när jag är i Chania. Har kort hår så det växer ut igen men vill ändå har lite finess på klippningen )
SuperMita |
|
||||
|
||||
Jag har vid 2 tillfällen, med ett års mellanrum ungefär, klippt mig hos en tjej långt borta i Agia Marina, bredvid OPEN, en klädaffär nästan där Agia Marina slutar, på vänster sida (strandsidan) om man kommer från Platanias. Hon tog bara 10€ otroligt nog! Och det blev lika bra som hemma
|
|
|