|
|||
|
|||
Utflykter med Apollo
Någon som gjort några bra utflykter med Apollo som ni kan rekommendera? Kanske även någon utflykt på egenhand tillfots eller med lokalbuss som är värt att tipsa om. Tar tacksam emot allt.
Kommer att bo i Platanias. SuperMita |
|
||||
|
||||
Sv: Utflykter med Apollo
Kolla turerna med turisttågen! Om det är samma turer som tidigare år kan jag rekommendera västra turen med bl a besök i eremiten Johns grotta och Ano Voves där det gamla olivträdet står. Therisso är bara ett måste, vägen dit är sagolikt vacker, dit kan man ev också åka tåg. Stavros med vanlig buss förstås, där är det bada och äta som gäller. Apollos utflykter kan jag inget om.
|
|
|||
|
|||
Bussen til Kissamos/Kastelli og derfra båden til Gramvousa og Balos Blue Lagoon.
Bus til Falasarna. Bus til Elafonisi. Bus til Omalos, traske gennem Samaria kløften, færge til Sougia eller Chora Sfakion og bus tilbage til Chania. Bus til Chania. Bus til Rethymnon. Der findes mange muligheder... KTEL vest Kreta. |
|
||||
|
||||
Hvis du vil ha tur med guide, så kan jeg anbefale lokale arrangører. Da kan du være heldig å få en lokal guide som vet hva de snakker om.
Jeg har vært på et par turer med Apolloguide, og en del av guidene har veldig lite peiling på hva de forteller om. |
|
||||
|
||||
Citat:
MVH Obo |
|
||||
|
||||
Jeg er også helt enig i å bruke lokale arrangører, hvis man ikke har problemer med guiding på engelsk. Jeg vet ikke hvo Apollo henter guidene sine, men de fleste av dem vi har møtt, virker bortimot hjelpeløse.
|
|
||||
|
||||
Jag har gjort några, minns inte riktigt om det var med Apollo
men en utflykt som var väldigt trevlig var en liten rundresa till några byar och upp ibergen och så besökte vi en vinodling och en olivpressare som verkade enligt gamla traditioner, man fick hälsa på i hemmet och så berättade han lite och spelade instrument. Vi serverades också grillat lamm över öppen eld i en timmerrestaurang med vidunderlig utsikt uppe bergen vill jag minnas. mycket trevligt |
|
|