|
|||
|
|||
Peloponnesos 2014
Idag, 26/6, på Zaga beach i Koroni så har temperaturen varit uppe på 40 grader enl vår hotellägare och jag lovar, vi tvivlar inte på den uppgiften. Bilens yttermätare visade 37, pust o stön men inte klaga. Enl uppgift så blir det ännu varmare i morgon. Efter att rest runt på Peloponnesos med bil nu i snart två veckor så kan vi varmt rekommendera Koroni och Zaga beach. Så lugnt, skönt, sömnigt och vackert. Återkommer om andra platser vi besökt.
|
|
|||
|
|||
Sv: Peloponnesos 2012
för platsen men inte värmen.
Inger som älskar Koroni med omnejd. |
|
||||
|
||||
Sv: Peloponnesos 2014
Härligt,härligt,dock lite för varmt! Koroni och hela Peloponnesos är bara så vackert!
|
|
|||
|
|||
Hetebølge i slutten av juni er veldig uvanlig, kan ikke huske å ha vært med på det tidligere. Men sånn ble det altså i år. Som jeg har sagt til det kjedsommelige, ingen kan spå ferieværet i Hellas
|
|
||||
|
||||
Citat:
- for HETEbølge i JUNI, eller hetebølge i det hele tatt har vi opplevd kun e n gang (hittil) - og d e t var på Peloponnesos /i Koroni i 2007 Vi reiste den dagen skolen sluttet,19.juni?, datteren min, barnebarna og jeg. - og det var varmere enn jeg hører det er nå. LYkken var at vi bodde i leilighet med AC, PÅ Zagastranda, om dagen kunne vi være i vannet, eller inne! Da vi kom var det 39 gr, det ble varmere dag for dag, 40, 42 og enda litt over, verten vår fortalte at det den varmeste dagen var 46gr i Kalamata Jeg prøvde det ikke, men det er helt klart at vi kunne stekt speilegg i sanda Det var ganske vindstille, men lufta beveget seg litt, det var som noen blåste på oss med en hårføner! Vil legge til vi hadde en veldig fin ferie likevel |
|
|||
|
|||
Jeg har vel totalt vært her seks junier, fordelt på flere år. Men ikke i 2007
Også lokalbefolkningen (=mine venner) sier at det er unormalt, og de har levd her i 40-50 år Forøvrig har de, ser jeg fra facebookvenner, samme temperatur på Rhodos og Kreta nå, men hvor vanlig/uvanlig det er der vet jeg ikke. Senast redigerad av Admirala den 2014-06-27 klockan 21:31. Anledning: Skrivefeil |
|
||||
|
||||
Under alla mina somrar/år (runt 10 år) här så har det varit varmt från maj och jättevarmt från juni till september.
I år har det varit ovanligt kallt hela våren/försommaren med enstaka värmedagar till och från! Ska tillägga att senaste två vintrarna har varit ovanligt milda och varma! |
|
||||
|
||||
Vi åkte från Zakynthos till Aten, via Peloponessos, i juni 2007, och då var det 43 grader varmt. Vi var säkert där samtidigt.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|