Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-10, 12:54
kize kize är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Härlig resepodd

Fick nu på förmiddagen tipset av min yngsta dotter att lyssna till en fantastisk podd om Grekland med Alexandra Pascalidou.
Oj, jag försvann in i den underbara lilla lilla tavernan i Aten som hon beskrev. Programledaren och Alexandra gör en resa från Kreta, till många olika öar och även till fastlandet o Aten. Klart värd att lyssna på, en timme av ren njutning för oss som alltid längtar till Grekland.
Nu i sommar ska jag bara strunta i alla menyer o besöka köket eller fråga efter vad som är bäst att äta idag. Hoppas på många nya positiva upplevelser.
Janne, hoppas det är ok med detta inlägg, trots att podden ligger på Vagabonds hemsida.
Det vore kanske ett sätt att utveckla Kalimera att ha en podd med olika ämnen kring Grekland?
Svara med citat
Gammal 2014-07-10, 17:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Härlig resepodd

Citat:
Ursprungligen postat av kize Visa inlägg
Janne, hoppas det är ok med detta inlägg, trots att podden ligger på Vagabonds hemsida.
Jag tipsade själv om podden när det kom ut.

Här finns den tråden.
Svara med citat
Gammal 2014-07-10, 20:33
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Härlig resepodd

Citat:
Ursprungligen postat av kize Visa inlägg
Fick nu på förmiddagen tipset av min yngsta dotter att lyssna till en fantastisk podd om Grekland med Alexandra Pascalidou.
Oj, jag försvann in i den underbara lilla lilla tavernan i Aten som hon beskrev. Programledaren och Alexandra gör en resa från Kreta, till många olika öar och även till fastlandet o Aten. Klart värd att lyssna på, en timme av ren njutning för oss som alltid längtar till Grekland.
Nu i sommar ska jag bara strunta i alla menyer o besöka köket eller fråga efter vad som är bäst att äta idag. Hoppas på många nya positiva upplevelser.
Det vore kanske ett sätt att utveckla Kalimera att ha en podd med olika ämnen kring Grekland?
Tack, för tips!
Den var underbar att lyssna på.. kändes som jag förflyttades till Grekland under en timmes tid.. så härligt!
Särskilt när Alexandra beskrev Grekland om våren som hon uppskattar så mycket, med grönskan, blommorna och dofterna..kände så väl igen allt detta från min Amorgos-resa i början på maj.. när hon beskrev detta kunde jag för en stund förnimma dofterna från mina vandringar i bergen, helt underbart!!..

Sen maten.. de beskrev.blev genast hungrig.. ..ta ett besök i köket ska göras lite mer ofta hädanefter.. många bra tips från Athen!!

Nu toklängtar jag till Grekland!!

Sunny
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:04.