Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-24, 08:44
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Nu ska gumman få åka igen ;)

Denna reseplanering har varit, minst sagt, omvälvände och flexibel.
Från början skulle det bära åsta till Amorgos och jag skulle ev. åka med en kompis eller ensam. Tonåringarna ville inte, på några villkor, följa med så de skulle vara hos sin pappa under tiden. Jag förbokade rum på Amorgos i Katapola och allt var frid och fröjd. Plötsligt ändrar sig den äldsta tonåringen och vill följa med. Klart han ska med! Blev så glad eftersom han nu är 17 år och vem vet, nästa år kanske han inte alls vill resa med sin mossiga morsa
Sen kom vi på att hans 17-åriga kompis också kunde följa med. Så, sagt och gjort, nu blir det jag och två tonårsgrabbar. Så imorgon kväll bär det iväg.

Men då det blir deras första öluff (nåja, mini-öluff åtminstone) så ville jag introducera dem för öar som passar just de båda bättre än vad Amorgos gör. Det blev Santorini och Naxos. Eventuellt också någon mer ö - Amorgos t.ex men bara över en/ett par dagar då eftersom vi inte har jättemycket tid på oss.(Kan inte riktigt föreställa mig att vara så nära Amorgos utan att åtminstone få hälsa på ön om så bara för en dag.)
På Santorini ska vi stanna några dagar. Så klart ska jag visa dem morsans gamla jobbställe (trots att det nu är i ruiner mer eller mindre) och några andra platser som jag tagit fram ur minnet.
På Naxos ska vi bo en natt i choran för att se Old Market och slottet och sen vidare ut till ett hotell i Maragkas/Plaka. Vi har även tänkt att hoppa på lokalbussen och göra lite spännande utflykter som passar tonåringarnas lust till äventyr.

Sista dagen kommer att spenderas på Santorini. Vi anländer vid 15.00 ca och ska ta nattflyget vid tre-tiden hem. Hur tycker ni vi ska göra, ska vi boka ett hotellrum för även den natten eller kan vi lämna baggaget i ett luggagestore i Kamari eller Fira (finns det dygnetruntöppna sådana?) och sen ta en taxi ut till flygplatsen. Hur funkar bussen till flygplatsen från Fira (det går en runt 00.30 på natten i högsäsong)?

//Thira - som ser den outsägliga hettan i Sverige som uppvärmning (i dubbel bemärkelse) inför Greklandsvärmen.

Senast redigerad av Thira den 2014-07-24 klockan 09:05.
Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 10:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Nu ska gumman få åka igen ;)

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Sista dagen kommer att spenderas på Santorini. Vi anländer vid 15.00 ca och ska ta nattflyget vid tre-tiden hem. Hur tycker ni vi ska göra, ska vi boka ett hotellrum för även den natten
Jag skulle absolut boka rum för den natten. Inget roligt avslut om man bara ska vänta ut tiden tills planet går.
Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 10:48

Håller med. Så får det bli.
Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 10:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Håller med. Så får det bli.
Klokt.

När jag var på Honeymoon i somras var det flera som bodde där en natt innan de flög hem, de anlände ungefär samma tid som du. Då kunde de ta det lugnt sista dagen och komma hem till Sverige mindre trötta än om de inte hade haft rum för natten.
Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 11:56

Kära nån då! Såg just att glömt ordet UT i rubriken. Naturligtvis ska det stå "Nu ska gumman få UT och åka igen. Jisses, vad ska ni tro om mig
Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 12:08
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

..Trevlig resa.. ni får det säkert helt underbart!
Hoppas du kommer iväg till Amorgos senare i år OM du/ni inte stannar där så länge denna gång!!

Sunny(som toklängtar till Amorgos)..
Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 12:50
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Kära nån då! Såg just att glömt ordet UT i rubriken. Naturligtvis ska det stå "Nu ska gumman få UT och åka igen. Jisses, vad ska ni tro om mig

Birgitta
Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 23:09

Tack Sunny,
Sitter just nu och dricker en Mythos på Arlanda. Det är månadens öl i baren.
Det har sina sidor att resa med tonåringar. Precis när vi skulle checka in upptäckte vi att en av dem glömt sin tel på flygbussen. Med fart rusade de så ned till terminal 6 för att fånga bussen i färdrutten. Telefon nu upphittad och vi är incheckade och redo för Grekland.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:40.