![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kan någon tipsa om vart man ska åka till första gången till Kreta .
Gillar små mysiga ställen och nära till bad och gärna tips på boende. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() *MEN,jag tycker iallafall att Platanias/Agia marina verkligen är helt underbart! Har varit i dom flesta av europas länder,men just Platanias är det bästa stället jag varit på,finns lite av allt,och nära till havet osv osv. Eftersom jag bara varit där en gång har jag ju också bara bott på ett hotell,och det var Varouxakis i övre Platanias. Väldigt trevligt par som äger hotellet,kände sig som hemma direkt ![]() Och hotellet håller mycket bra standard,ett stort plus är att man får bada i poolen dygnet runt,så länge man inte stör andra gäster såklart.Dom flesta hotell stänger ju poolen på kvällskvisten. Så det hotellet garanterar jag är kanon ![]() Hoppas du åker till Kreta,du blir inte besviken ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Små mysiga ställen hittar du knappast på norra sidan av Kreta. Sök dig till östra sidan (Sitia) eller gärna på sydöstra delen (Ierapetraområdet). När tänker du besöka Kreta? Under turistsäsong kryllar det av turister kring Chania, Rethymnon och Hersonnisos. Köp och läs Jannes guider, så kan du få mer tips senare!
/ Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Lyckliga Dig, som har hela Kreta helt outforskat!
![]() Jag tillhör ju inte Kretaveteranerna, men har ändå varit där 8 gånger, tror jag. Jag skulle dock rekommendera NEA CHORA, alldeles nära Chania som resmål första gången. Det är ett väldigt "grekiskt" ställe 10 min promenad från charmiga Chania. Där finns det grekiska vardagslivet och hamnen med fiskebåtarna OCH en fin sandstrand också! Åker ni Charter med transfer är det första stoppet efter flygplatsen. Bara det en "bonus". Lite längre från Nea Chora finns Kato Daratso med bla hotell Kedrissos (Ving) Det bästa charterhotell jag bott på efter säkert 40 resor till Grekland. Det är ALLTID svårt att rekommendera område, men köp Kalimeras E-guide om Chania- området och läs så kanske ni blir klokare. Själv åker jag 18 sept till Kreta för andra gången i år och ska då bo i Nea Chora på Posidonio . I juni bodde jag i Kato Daratso på Kedrissos och var helnöjd! Lycka till med planeringen. Du kommer att få så många råd här så Du blir alldeles kollrig...ALLA har sina favoriter! Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Lycka till med planeringen. Du kommer att få så många råd här så Du blir alldeles kollrig...ALLA har sina favoriter!
Lissi[/quote] Georgiopolis är en trevlig och inte så stor ort.Kato Stalos alldeles nära Chania också mycket trevlig,nära till stranden med bra strandtavernor,möjlighet till olika utflykter,lätt att ta sig in till Chania stad,bara att ta bussen in och en taxi tillbaka om timmen blir sen. Oj så härligt att få planera en Kretaresa! Jag säger som Lissi beställ hem Kalimeras fantastiska E-Guider,eftersom Kreta är så stort finns de tre att välja på beroende på vilket område man väljer att resa till. Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Beställ guiderna som Monica säger...det finns t.o.m 4 stycken.Vi har haft jättestor glädje av de när vi varit ute på våra bilturer på Kreta.Lycka till!
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla tipsen, tänkte åka i början av oktober jag ska genast beställa Jannes E-guider
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej evajanini1
![]() Sydöstra Kreta, exempelvis Myrtos och Kato Zagros! //PA ![]() |
![]() |
|
|