|
|||
|
|||
Rafina-Atens flygplats
Hej! Är det någon som har lite koll på hur det är att
sej ifrån Rafina till Atens flygplats. Hur lång är restiden och hur ofta går bussarna?Ligger bussterminalen långt ifrån färjan? Vi reser hem runt den 20 september,vi har hört att det är lite lugnare än att åka ifrån Pireus som ju ibland kan vara lite stökigt. |
|
|||
|
|||
Sv: Rafina-Atens flygplats
Det är busenkelt att ta sig från Rafina till Atens flygplats. När ni kliver av de vanliga färjorna så ligger busshållplatsen alldeles rakt fram över hamnplanen. Det går bussar både till Aten och till flygplatsen därifrån och kan man inte läsa grekiskan på bussarnas front så talar chauffören mycket tydligt om ifall bussen går till flyget eller inte.
Ung så här går bussarna : Buses from Rafina to the Airport 05.15 06.05 06.45 (not on weekends) 08.00 09.40 11.25 12.30 (not on weekends) 13.00 14.40 16.00 17.20 18.40 20.00 21.15 Bussturen tar ca 30 min. Har ni gott om tid så rekommenderar jag att ni går upp till torget, förbi alla tavernor vid hamnen och vidare till torget. Där finns taverna Drosia, med olikfärgade målade stolar. De har riktigt god mat. Annars finns det ett bra gyrosställe bland biljettkontoren i hamnen. Ha en fin hemresa! Lissi |
|
|||
|
|||
Tack Lissi du är en pärla!
|
|
|||
|
|||
Jag är inte säker på att det är den riktigt aktuella turlistan, men jag har åkt många gånger i september och oktober och det har alltid varit ungefär dessa tider.
Lissi |
|
|||
|
|||
Vi tänker flyga till Aten från Landvetter. Är det någon som vet om det finns direktflyg. I så fall vem flyger. Detta skall göras i maj nästa år.
|
|
|||
|
|||
Du får nog flest svar om du ställer frågan i en egen tråd på forumet. På t ex allaflygresor.se kan du välja att de visar bara direktflyg när du söker.
Lycka till! Våga |
|
|