|
||||
|
||||
Och resan kostade...
Alltid lika kul (eller inte) att räkna på resekostnaden från att man stiger ut från dörren hemma tills man är hemma igen.
I år har jag räknat bara på min del i resan eftersom min sambo kom efter 2 veckor och jag delade rum med kompisar första 2 veckorna... Så med allt från buss, tåg, flyg, hotell, hyrbil, buss, båtutflykt, tågutflykt, mat, shopping, solstolar, minst 2 och ibland 3 mål mat ute, drinkar och en väldigt massa öl från strandbaren ...har jag gjort åt 26000 kr på 43 dagar Jag tycker inte det är dyrt alls trots att vi verkligen levt väldigt gott Vi hyrde tex en bil som kostade lika mycket för 4 dagar som hotellrummet kostade i 16 dagar... Men vi åkte fint och det var för första gången inga problem oavsett vilket berg vi skulle upp på Skulle vilja veta vad motsvarande semester skulle ha kostat i Sverige... Antagligen samma enligt folk som säger att Grekland har Sverigepriser Hahaha... // Malin |
|
||||
|
||||
Sv: Och resan kostade...
Då fick du mycket för pengarna, min veckolånga resa till Parga kostade 11000 (ändå tog jag inga drinkar).
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Malin |
|
||||
|
||||
Det är ju nästan ingenting, och framförallt inte med tanke på vad du har gjort. Riktigt billigt!
Citat:
|
|
|||
|
|||
Åh så bra pris! Väl värt varenda euro och cent!!
Vi har slutat räkna!!! Allt som är roligt och som vi njuter av är värt priset är vårt motto. Jag ska för skojs skull ändå räkna när jag kommer hem vad min treveckorsresa i höst till Kreta kommer att kosta för MIN del. Jag misstänker att nästa år är Du HELA sommarlovet på Kreta! Jag menar, Du kommer inte ha råd att låta bli! Det säger vi ofta när jag eller maken hittar billiga resor : Vi har ju inte RÅD att låta bli att åka Då känns det genast lättare att unna sig.... Lissi |
|
||||
|
||||
Re: Och resan kostade...
Hoppsan o Grattis, ojojojo vad billigt!!!
Var har du varit Malin? Själva har vi en budget på ca 2000 kr/dag för 2 personer exkl. flyg. Då hyr vi aldrig solstolar, men hyr nästan varje dag någon form av motorfordon, går ut och äter 2-3 ggr/dag. Anna |
|
||||
|
||||
Sv: Re: Och resan kostade...
Citat:
// Malin |
|
||||
|
||||