Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-11, 19:22
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Och resan kostade...

Alltid lika kul (eller inte) att räkna på resekostnaden från att man stiger ut från dörren hemma tills man är hemma igen.
I år har jag räknat bara på min del i resan eftersom min sambo kom efter 2 veckor och jag delade rum med kompisar första 2 veckorna... Så med allt från buss, tåg, flyg, hotell, hyrbil, buss, båtutflykt, tågutflykt, mat, shopping, solstolar, minst 2 och ibland 3 mål mat ute, drinkar och en väldigt massa öl från strandbaren ...har jag gjort åt 26000 kr på 43 dagar
Jag tycker inte det är dyrt alls trots att vi verkligen levt väldigt gott Vi hyrde tex en bil som kostade lika mycket för 4 dagar som hotellrummet kostade i 16 dagar... Men vi åkte fint och det var för första gången inga problem oavsett vilket berg vi skulle upp på
Skulle vilja veta vad motsvarande semester skulle ha kostat i Sverige... Antagligen samma enligt folk som säger att Grekland har Sverigepriser Hahaha...

// Malin
Svara med citat
Gammal 2014-08-11, 20:06
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Standard Sv: Och resan kostade...

Då fick du mycket för pengarna, min veckolånga resa till Parga kostade 11000 (ändå tog jag inga drinkar).
Svara med citat
Gammal 2014-08-11, 20:11
nilams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Då fick du mycket för pengarna, min veckolånga resa till Parga kostade 11000 (ändå tog jag inga drinkar).
Ja det blir ju alltid mycket dyrare per dygn att åka på en kort resa... Iaf om man som här jämför charter med lågprisflyg/lågprishotell

// Malin
Svara med citat
Gammal 2014-08-11, 20:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
har jag gjort åt 26000 kr på 43 dagar
Det är ju nästan ingenting, och framförallt inte med tanke på vad du har gjort. Riktigt billigt!

Citat:
Skulle vilja veta vad motsvarande semester skulle ha kostat i Sverige...
Ganska så mycket mer, om man säger så.
Svara med citat
Gammal 2014-08-11, 21:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Åh så bra pris! Väl värt varenda euro och cent!!

Vi har slutat räkna!!! Allt som är roligt och som vi njuter av är värt priset är vårt motto. Jag ska för skojs skull ändå räkna när jag kommer hem vad min treveckorsresa i höst till Kreta kommer att kosta för MIN del.

Jag misstänker att nästa år är Du HELA sommarlovet på Kreta! Jag menar, Du kommer inte ha råd att låta bli!

Det säger vi ofta när jag eller maken hittar billiga resor : Vi har ju inte RÅD att låta bli att åka Då känns det genast lättare att unna sig....

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-08-11, 21:45
semlans avatar
semlan semlan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Re: Och resan kostade...

Hoppsan o Grattis, ojojojo vad billigt!!!

Var har du varit Malin?

Själva har vi en budget på ca 2000 kr/dag för 2 personer exkl. flyg.
Då hyr vi aldrig solstolar, men hyr nästan varje dag någon form av motorfordon, går ut och äter 2-3 ggr/dag.

Anna
Svara med citat
Gammal 2014-08-11, 22:25
nilams avatar

Standard Sv: Re: Och resan kostade...

Citat:
Ursprungligen postat av semlan Visa inlägg
Hoppsan o Grattis, ojojojo vad billigt!!!

Var har du varit Malin?

Själva har vi en budget på ca 2000 kr/dag för 2 personer exkl. flyg.
Då hyr vi aldrig solstolar, men hyr nästan varje dag någon form av motorfordon, går ut och äter 2-3 ggr/dag.

Anna
Oj det var mycket. Vi har varit på Kreta. Bott i Platanias men åkt runt en del med bil, buss, båt och t o m minitåg Men vi bor extremt billigt... men bra Stammispris

// Malin
Svara med citat
Gammal 2014-08-11, 22:28
nilams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Åh så bra pris! Väl värt varenda euro och cent!!

Vi har slutat räkna!!! Allt som är roligt och som vi njuter av är värt priset är vårt motto. Jag ska för skojs skull ändå räkna när jag kommer hem vad min treveckorsresa i höst till Kreta kommer att kosta för MIN del.

Jag misstänker att nästa år är Du HELA sommarlovet på Kreta! Jag menar, Du kommer inte ha råd att låta bli!

Det säger vi ofta när jag eller maken hittar billiga resor : Vi har ju inte RÅD att låta bli att åka Då känns det genast lättare att unna sig....

Lissi
Jag kan ju bara vara en vecka till... Vi har ju bara 7 veckors sommarlov nu för tiden Jag räknar inte heller men ser ju på kontoutdraget vad vi gjort åt Men det vore ju kul om du kollade till hösten

// Malin
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:30.