![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! I slutet av september ska jag tillsammans med familj och släkt fira min mammas 60-års dag på Kreta. Vi ska bo i Platanias.
Jag skulle vilja ha tips på en perfekt restaurang för oss att fira på...i eller utanför Platanias. Vi önskar bra mat, fin miljö (havet?) gärna med levande musik och underhållning och som passar att ta med barn på! Har ni andra tips på något annat som vi inte bara får missa på Kreta tar jag tacksamt emot. ![]() Tack på förhand |
|
||||
|
||||
![]()
I Platanias finns restaurang Kyano som uppfyller dina önskningar förutom underhållningen. Ligger precis vid havet vid sidan av hotell Santa Helena.
Vill ni äta fint med fantastisk utsikt så passar Cosmos uppe i gamla Platanias... Inte så barnvänligt alternativ. Om ni skulle vilja fira på en riktig grekisk taverna med utsikt över bergen så föreslår jag att ni tar en taxi till Pano Stalos och tavernan Leventis. // Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för hjälpen! Vi ska bo på Santa Helena så det kanske blir perfekt?
![]() Om vi tar oss till Chania, finns det något alternativ där? |
|
|||
|
|||
![]()
På Semiramis brukar det vara "levande" musik, men det ligger inne i gränderna.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Här finns tips på restauranger i Chania med levande musik.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi ser ofta att det kommer sällskap som firar någons födelsedag, så det är ett populärt ställe att fira något/någon. Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Jag rekommenderar också Semiramis, väldigt mysig restaurang och väldigt avslappnad stämning med liveorkestern som brukar spela där.
|
|
|||
|
|||
![]()
Är ni intresserade av att äta där den grekiska lokalbefolkningen äter så testa dessa två tips!
![]() På kvällen i den gamla Venetianska hamnen, Chania: Chalkina http://www.chalkina.com/ Kan vara bra om man gillar bra grekisk musik och utsökt god mat! med personlig service. Under dagen i Chania ett gott lunchtips: Grekisk husmansmat som är mycket prisvärd och med stora portioner. Vällagad mat och ett litet och enkelt inneställe för många greker! Kouzina e.p.e. Ligger mitt i staden men utan havsutsikt på gatan Daskalojianni 25, Chania. Se Tripadvisor för jag hittar ingen webbplats. /Marja som gillar fler ställen men som puffar för dessa två. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla tips! Jag tar dem med mig ner till Kreta...
![]() |
![]() |
|
|