![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hejsan, vi planerar att förlova oss när vi är på Kreta i september. Visst fanns det någon här på forumet som jobbat/jobbar i en guldsmedsbutik i Chaniaområdet? Skulle vara kul att få se exempel på lite olika ringar så här på förhand ☺ Tack på förhand!
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Först och främst Grattis till förlovningen! Inne i Chania mellan fontänen och kyrkan ligger en guldsmedsbutik på vänster från fontänen Ca: 50-75 meter. Hos Lapis har jag köpt guld i och de är hjälpsamma och trevliga då jag var där var det en tjej/dam från Göteborgstrakten som hjälpte till var två år sedan, säkert kvar då hennes man kom från trakterna av Falassarna. Bra och trevliga rekommenderas av mig, finns säkert fler i området. Om jag inte har alldeles fel så kanske Kikh (också här i forumet) också jobbar i en butik med guld i närheten av Chania. Grattis än en gång! Rolf ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Rolf, då ska vi nog hitta till butiken i Chania :-) försökte googla om dom har en hemsida, men det verkar inte så. Vi får väl lugna oss till vi kommer ner :-)
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Lite hjälp kanske har på mitt kvitto en e-mail adress till Lapis malliaros.stelios@gmail.com http://www.bestofcrete.gr/partners/d...6&accountcat=6 Hemsida kanske! Rolf ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Rolf, jag ska mejla dom!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Finns säkert fler att besöka, men jag var väldigt nöjd och återkommer gärna om det blir läge! Rolf |
|
||||
|
||||
![]()
På IRA gold and silver i Platanias jobbar Kikh här på forumet
![]() // Malin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Tänkte precis tipsa om Kikh! Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Aha, Platina var det ja 😊 Tack för tips!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Kickie (Kikh) i Platanias är VERKLIGT kunnig. Har jobbat många år i branschen i Chania-området. Samt trevlig.
Ta kontakt med henne råder jag dig till. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack, det ska jag göra 👍
|
|
|||
|
|||
![]()
Kickie hjälpte oss nu i veckan. Jättebra service,
Butiken har väldigt bra utbud, och det gäller butiken i platanias. |
|
|||
|
|||
![]()
Trodde väl att ni skulle få proffshjälp! Kickie är en pärla...
Ha nu en fin förlovningsdag. Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Vad roligt att ni ska förlova er och återigen är det bevisat, Kalimeras forum är bra till mycket. Här kan vi även ge romantiken en hjälp på traven
![]() Hoppas ni får en toppenfin förlovningsdag och... HURRA FÖR KÄRLEKEN! |
|
||||
|
||||
![]()
Tack alla ❤ 11 dagar tills vi åker - LÄNGTAR
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis!
Jag viste att det skulle ordnas sig och att ni fick tydligen den bästa hjälpen! Rolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var på Ira gold & silver i Platanias igår och fick jättefin hjälp. Tyvärr fanns inte möjlighet att få ringarna färdiga innan helgen. Men tjejen i butiken gjorde sitt yttersta och ringde sen sin bror, som också gjorde smycken. Och med hans hjälp får vi våra ringar innan hemfärd och dom håller han på att tillverka just nu! Väldigt serviceminded 👍
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis!
Samma service som jag fick hos Lapis inne i Chania ont om tid innan planet skulle gå på kvällen men dom fixade det. Rolf ![]() |
![]() |
|
|