|
|||
|
|||
Halepa eller Chalepa
Jag har varit flera gånger på Kreta och upptäckt många underbara platser där, både lugna naturpärlor vid havet och städer som till exempel Chania. Halepa i utkanten av Chania är jag nyfiken på. Har aldrig varit där men undrar om det är någon som har erfarenhet och upplevelser därifrån. Allt av intresse. Gillade du platsen, har du bott där, hur är det att promenera därifrån in till Old Town?
|
|
||||
|
||||
Sv: Halepa eller Chalepa
Har aldrig bott i området tyvärr. Om du gör det får du gärna berätta hur det är. Hoppas att någon annan vet.
|
|
|||
|
|||
Vi kan prova att gå sträckan tvärtom om några dar. Vi älskar att promenera och Halepa är ett nytt namn för oss...ska kolla kartan.
Lissi |
|
||||
|
||||
Har aldrig bott där men promenerat i området har jag gjort. Det tar väl ca 20-30 minuter från gamla stan inne i Chania. Halepa är en mysig stadsdel så ett besök där kan jag rekommendera.
// Malin |
|
|||
|
|||
Aha, då var det där min väninna och jag gick, alltså nästa bukt bortom den gamla hamnen och muren....Där skulle man ju också kunna hitta boende.
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Tror det är Koum kapi du menar då Lissi..? Halepa ligger på en höjd...vägen mot flygplatsen. // Malin |
|
|||
|
|||
Då har vi fått något att utforska Vi har många dagar att promenera på! Nu är väskorna packade och bara det sista småplocket hemma är kvar.
I morgon bär det av....Greklandspirret börjar sätta in. DET blir man tack och lov aldrig trött på Lissi |
|
|