|
|||
|
|||
Kreta nästa!
Så lyxigt detta år är på resor! Ska man skämmas för att man reser så mycket eller bara njuta? Jag gör definitivt det senare.....Pensionärslivet är gott.....men alla resor gör jag på de pengar jag jobbar extra. I år har funnits SÅ många billiga resor att finna och fast vi åker charter från Växjö så betalar vi under 11.000 totalt för två med frukost 2 veckor inkl transfer till Nea Chora. Att resa så nära hemifrån är GULD!
Det är så härligt att själv bestämma över sin tid. Grekland får de flesta resorna men även tre andra platser i Europa besöker vi i år. Jag är en sann europé. Längtar varken till USA, Asien eller Afrika. Nu blir det Kreta 3 veckor och jag är SÅ glad! Nea Chora, de första två med maken och då ska jag visa honom flera pärlor som jag och väninnan hittade i juni. Vi ska också ha en semester i semestern och undersöka Heraklion ett par dygn. E-guiden studeras noga Min avslutande ensamvecka i Paleochora ser jag fram emot. Blir det fjärde gången gillt? Jag har ju aldrig fallit för Pal. tidigare. Nu ska jag ge byn en hel vecka. Jag tror det blir jättebra! Att resa ensam ger så många nya kontakter och om allt "vill sig" får jag besök av en kär väninna som KANSKE dyker upp. Jag ska bo på Glaros. Verkar fint, även om jag missar havet. Fast det ser jag ju hela dagarna ändå. Men en trädgård vill jag ha... Någon rapport kanske kommer, men jag ska nog på denna resa vara väldigt " off-line" Jag behöver nog det. Lissi |
|
||||
|
||||
Sv: Kreta nästa!
Hej Lisa.
Ønskar dig och Claes en hærlig semester på Kreta! Njut framfør allt att ni har hælsan att kunna resa som ni gør, det ær det viktigaste av allt. Marianne |
|
|||
|
|||
Resa är livet.....önskar Er en fin tid på Kreta och det ska bli spännande att höra sen vad du tycker om Paleochora, det blir säkert toppen!!
Sunny(en vecka kvar till Amorgos).. |
|
||||
|
||||
Det är såklart bara att njuta av resorna.
Ha en fin Kreta vistelse. // KR |
|
||||
|
||||
Klart du ska njuta av era resor. Toppen när du och din man kan dela det intresset. Ha det skönt. Hoppas ni får det lagom varmt. Eva
|
|
||||
|
||||
Citat:
Underbar Kretavistelse! / Anne |
|
|||
|
|||
Javisst är det härligt att vara pensionär och kunna göra det man vill. Passa på att njuta så länge man orkar. Ha en trevlig resa. Majken
|
|
||||
|
||||
Ni kommer inse att ni/du har gjort ett fantastiskt val.
Nea Chora blir man ju aldrig mätt på. EJ heller Paleochora. Det ska bli intressant att höra din rapport, Lisa! Birgitta. |
|
|||
|
|||
Vart ska ni bo i Nea Chora?
Vi åker i morron och ska bo på Arocaria, före vi drar till Kissamos. Kanske stöter vi på varandra Om inte så ha en härlig semester på Kreta !! |
|
||||
|
||||
Ha det bäst
// Malin |
|
||||
|
||||
Vi ønsker deg og Claes to deilige uker fulle av opplevelser
- og deg en deilig bonusuke i tillegg Kari & Arne |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi brukar ibland avnjuta en ouzomeze på Arocaria så vi kanske syns!! Ha det bra ni med!! Lissi |
|
||||
|
||||
Trevlig semester önskar jag er också. Njut av ert liv så mycket och länge det bara går. Det går ju som ni vet inte i repris
//maji |
|
||||
|
||||
Härligt Lissi! Njut av alla veckorna och av pensionärsskapet.
Bea - med (åtminstone) 24 år kvar till pension, men bara 4 dagar kvar till Tilos! |
|
|||
|
|||
Citat:
Tack Bea! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Trevlig resa ! / Tom.... nyss hemkommen från Samos/Patmos. |
|
||||
|
||||
Citat:
Sidste vinter tænkte jeg, at jeg ville prøve at tage til Thailand, som alle er så begejstret for. Det var fint og alt fungerede perfekt, søde mennesker, god mad, fantastisk vejr. Ingenting galt med det overhovedet. Men... jeg behøver ikke at skulle derud igen. |
|
||||
|
||||
Citat:
Trevlig resa! |
|
||||
|
||||