Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-18, 23:15
Jarl Jarl är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2014
Standard status på E4an Sougia-Agia Roumeli

Jag vandrade Sougia-Agia Roumeli för 11 år sedan. Det finns ett brant och smalt parti som var lite trassligt då och som jag har hört ska ha eroderat och blivit direkt farligt. Har någon förstahandsinformation om den sträckans aktuella status?
Jag planerar att vandra där nästa vecka.
Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 10:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: status på E4an Sougia-Agia Roumeli

Jag har ingen information ett ge dig. Ville bara berätta att jag flyttade inlägget till Kreta eftersom det är fler som läser här.
Svara med citat
Gammal 2014-09-24, 17:46
Fysimeras avatar
Fysimera Fysimera är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Anna & Jag gick denna vandring tidigt i år och då bedömde vi att den är obehaglig för de personer som känner olust för branter. Vi tog beslutet att EJ gå den med vår grupp detta år. Jag kan ej rekommendera att vandra den om man ej är mycket van vid branter.
Har "hört" att den är i något bättre skick nu på sensommaren och har talat med flera som gjort vandringen o en del säger att detta var första och sista gången.
Om ni gör den tag med min 4liter vatten per person om ni måste vända tillbaka, samt rikligt med energi.
Men vandringen är vacker och förövrigt ej så svår.

Om ni skall övernatta på vägen kan vi rekommendera Domata stranden.
Men till denna strand kan man enklare gå från Ag.Roumeli och sova på stranden vilket är en fin och mysig utflykt.
Observera att den vattenkälla som är utsatt på vissa kartor ej är drickbart vatten kan vara helt uttorkad denna årstid.

Olle
Svara med citat
Gammal 2014-09-27, 19:14
Ninette Ninette är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Hei! Jeg har gått denne turen to ganger i mai i år, og deler av turen (Tripiti - Sougia) tre ganger, siste gang i forrige uke.

Stien ble lagt om for noen år siden, slik at det vanskelige delen av stien som gikk i sand, nå er lagt om. Det er fortsatt et sted mellom Domata og Tripiti at stien er dårlig, men det er ikke farlig å gå der.

Dette er en av de vakreste kystturene på Kreta. Men det er viktig å være oppmerksom på at dette er en lang og svært krevende tur. Det er flere krevende opp og nedstigninger, det er lite skygge underveis, og det er ikke tilgang på vann. Turen tar minst ti timer, og på enkelte strekk er stien dårlig merket. Turen kan ikke gås på sommeren når solen steker og det er høy temperatur.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:16.