Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-06, 18:54
Kidderina Kidderina är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2014
Standard Buss till Kamiros Skala?

Det verkar som om det inte går några bussar från Rhodos stad eller från flygplatsen till Kamiros Skala - stämmer detta? Måste man alltså ta taxi dit om man ska vidare med båt till t ex Chalki?
(Nu på söndag 12/10 ska vi försöka ta oss till Tilos, och chansar på att charterbolagen chartrar Chalki-båten för extratur till Tilos.)
Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 19:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Buss till Kamiros Skala?

Citat:
Ursprungligen postat av Kidderina Visa inlägg
Det verkar som om det inte går några bussar från Rhodos stad eller från flygplatsen till Kamiros Skala - stämmer detta? Måste man alltså ta taxi dit om man ska vidare med båt till t ex Chalki?
Jag har åkt buss både till och från Kamiros Skala och Rhodos stad. Hur det är från flygplatsen vet jag inte. Fråga dig för på flygplatsen. En taxi kostar runt 40 € från flygplatsen.

Information om bussarna på Rhodos finns här.
Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 19:41
Kidderina Kidderina är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2014

Tack för snabbt och positivt svar, Janne!
Nu håller vi tummarna för att det blir en "extrabåt" till Tilos på söndag!
Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 20:25
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Kidderina Visa inlägg
Nu håller vi tummarna för att det blir en "extrabåt" till Tilos på söndag!
Och att det går en buss. Annars får ni ta en taxi.
Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 09:04
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Någon som vet om chartern kör så länge som utresa 12 oktober till Rhodos? Om den gör det är nog risken att den slutar med så små resmål som Tilos ännu tidigare.

Du skulle ju kunna slå en signal till Vings och Apollos kontor på Rhodos och fråga om de kommer att ha några Tilosresenärer på söndag.

Janne: går den bussen ända ner till hamnen? Bra att veta isåfall, jag lär riskera att få åka därifrån fler gånger. Om jag kommer ihåg rätt ligger själva byn Kamiros rätt långt från hamnen, så om det är där bussen stannar har man väl en bra bit att ta sig?
Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 12:11
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Janne: går den bussen ända ner till hamnen? Bra att veta isåfall, jag lär riskera att få åka därifrån fler gånger. Om jag kommer ihåg rätt ligger själva byn Kamiros rätt långt från hamnen, så om det är där bussen stannar har man väl en bra bit att ta sig?
Jag hade fel i en sak, vi åkte inte buss till hamnen, vi åkte från Rhodos stad till Chalki. Men när vi åkte från Chalki kom vi till Kamiros Skala, och därifrån åkte vi buss till Rhodos stad. Det finns en busshållplats vid vägen ovanför hamnen. Vi åkte tidigt på morgonen och jag tror att de flesta som åkte med båten skulle till jobbet. Så det kanske är så att det går buss när det kommer en båt, eller ska gå en båt. Det händer inte så många gånger varje dag, så det finns nog ingen frekvent bussförbindelse.
Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 12:24
inkfishs avatar

Tack, bra att veta! Jag hade något vagt minne av att jag kollat bussmöjligheten första gången jag skulle åka, men att jag inte hittade något som funkade.
Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 12:56
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Tack, bra att veta! Jag hade något vagt minne av att jag kollat bussmöjligheten första gången jag skulle åka, men att jag inte hittade något som funkade.
Hittade en bild på busshållplatsen. Den är inte speciellt fancy, så det är nog inte många bussar som stannar där.

Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 13:00
inkfishs avatar

Haha, jag tänkte just på busskurerna nu när jag var på Amorgos. Alla var vitkalkade med tjocka stenväggar. Varför har inte vi sådana istället för de där av glas som ligger krossat efter helgerna ... En fylltratt skulle slå sönder sig själv istället för busskuren om han gav sig på den
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:50.