![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Eftersom det relativt ofta uttalas på Kalimera, att Pireus mysfaktor är lika med noll, så vill jag bara ge er några bilder från det Pireus jag och maken ser på våra Off-seasonresor dit.
![]() ![]() Alldeles straxt är vi där igen! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alla bilderna tagna under besök i december 2005 och 2011. Om drygt en vecka är vi där igen. ![]() Lissi Senast redigerad av Lissi den 2014-10-22 klockan 22:32. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för fina bilder. På det där stället, Porto Leone, tror jag att jag gästat en gg. Får nog konsultera mina foton
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Lissi för att du står upp för Piraeus. Stan där jag förlorade mitt hjärta till Grekland för 50 år sedan.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh TACK Lissi!
Härligt att se att fler gillar Aten och Pireus. Tänker ofta att det är lite med Santorini som med Aten, man missar godbitarna för att man inte hinner leta upp dem då man bara är på genomresa och strax ska sätta sig på flyg eller båt för vidare färd ut mot öarna eller hem igen. Jag älskar Aten ända sedan jag jobbade där (innan jag åkte vidare ut på öarna för att hitta jobb där). (Åh ljuva ungdom) ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bodde på Phidias hotell nu i september och det ligger väldigt nära småbåtshamnen som ju är hur mysig och lugn som helst.
Otroligt bra service och finfina rum. Kan verkligen rekommenderas f.ö. Och då har man bra gångavstånd till de mysigare delarna av Pireus. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Lissi!
Tack för fantastiska bilder. ![]() Lena PG |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för fina bilder! Pireus har absolut sina smultronställen. Vi har aldrig övernattat där men åker ofta dit då vi är några dagar i Aten.
//maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ser ju riktigt fint ut och dessutom i december, soligt i alla fall! Det är faktiskt så att för oss flesta så är Pireus bara ett "måste" för att komma ut till öarna och hem igen och då kan det kännas stökigt och stressigt. Jag gillar också städer, men man behöver lite mera tid för att hitta rätt. Så tack Lissi!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Herlig gjensyn med fine Pireusbilder, Lissi
![]() Vi har ikke vært så mye i Pireus som dere, men hadde en herlig vandring der, i flott vær, 1.1.2006, dvs tre dager etter dere ![]() Senast redigerad av kari den 2014-10-23 klockan 11:15. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Jättebra läge med 5 min promenad till Atenbussen. Skönt när vi kommer till Pireus efter de 5 första nätterna i Aten. Citat:
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Instämmer också med att det området däromkring är bra, strosade vid småbåtshamnen, den delen av Pireus gillade jag.. med flera mysiga tavernor. Om jag behöver en övernattning i Pireus till våren ska jag välja det hotellet, pga av miljön däromkring! Tack, Lissi för trevliga bilder!.. ![]() Sunny ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ska kolla in Lilia hotell till nästa resa.. orsaken till att jag valde Phidias i maj var för deras transferservice till båtarna och hämtning från flygbussen, det var ju första gången för mig i Pireus då!
Sunny(som har en tvättdag.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror också att hotellen ligger nära varandra. När vi bodde på P och skulle boka rum inför hemresan månaden efteråt hade man fullbokat. Då föreslog P att vi skulle ta kontakt med L, så dom har nog samarbete. (Sen kostar taxin bara 4 Euro till hamnen eller bussen om L inte har transfer).
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ja, det var f i n e opplevelser, trivelig ![]() - og så bra vær vi hadde! Så sent som ca kl 2 på nyttårnatten satt vi ute i Plaka ![]() - og 1.nyttårsdag vandret Arne og jeg i Pireusområdet i b l i k k stille og deilig vær ![]() Det eneste vi angret var at vi ikke hadde tatt badetøy med.... ! H e r er noen som hadde kledd seg etter været 1.januar ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Ja vädret var ju gudomligt!! Här är en till som klädde sig lite annorlunda än omgivningen ![]() ![]() ![]() I februari 2008 var det ju snökaos när vi landade men den sista dagen gick vi från Pireus ner mot Glyfada och då var det så här fint. inom 7 dagar så var det en temperaturskillnad på 22 grader! ![]() Men denna gången, fast vi vet att vi skulle kunna bada så tar vi inga badkläder med! Nu är det Citysemester! Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla för underbara bilder!
![]() Jag har också varit där under lågsäsong och det är något helt annat än på sommaren. Dock har jag aldrig bott där. Men det kanske jag gör någon gång, men inte under sommaren. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Blundar o drömmer två år tillbaka i tiden...kika runt i hamnarna...äta gott o njuta alla fina båtar..mmm..hittade en fin kaffeshop med en specialblandning grekkaffe..jo..dit blir det mera..
Hasse |
![]() |
|
|