|
|||
|
|||
Pensionat i de små bergsbyarna?
Jag är lite sugen på att bo i någon av de fina bergsbyarna FILOTI eller APIRANTHOS nu till våren, för närheten till de fina vandringarna... kan någon tipsa om något trevligt pensionat i dessa byar??
Har försökt leta på Booking.com men något drygt då det finns hundratals med hotell på Naxos... Tacksam för hjälp!! Sunny (som planerar för fullt.. ).. |
|
||||
|
||||
Sv: Pensionat i de små bergsbyarna?
Har du prövat att googla t ex Filoti Naxos accommodation? Då brukar man kunna hitta även det som inte finns på booking.
|
|
|||
|
|||
Ska prova med det, tack!..
|
|
|||
|
|||
Nu har jag provat.. ..bara ett guesthouse som dök upp..VASILIKI GUESTHOUSE i Filoti..såg trevligt ut på bilden!
Noterat telefonnummer, får slå en signal senare och höra om priser! Någon som möjligvis bott där?? Sunny |
|
||||
|
||||
Du lär väl hyra bil när du är där, och då kan du kolla när du är på plats.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Det verkar ju inte som någon här på forumet har någon info att dela med sig av när det gäller pensionat odyl. i byarna. Det vanliga är väl att man vill bo vid kusten eller i Naxos Chora förstås..MEN.. det var så mysigt i byarna genuint grekiskt och inte så turistigt.. några nätter för närheten till alla vandringar hade varit fint! Sunny |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Inte alla, men väldigt, väldigt många.
|
|
|||
|
|||
Väldigt synd för Naxos har så många fina byar.
Fast när jag var där så var bussarna till byarna ändå ganska så fulla av turister. Kanske är det lite en generationsfråga också. Jag tänkte faktiskt på att de turister jag såg på bussarna till byarna var betydligt äldre än de jag såg på stränderna. Kanske blir det lite bökigt att ta sig till byarna om man har småbarn t.ex (ifall man inte hyr bil). Barn och tonåringar tycker kanske det är roligast på stränderna när de besöker Naxos, så kanhända stannar barnfamiljerna ofta på stränderna eller ser åtminstone till att bo nära dem. Kan f.ö tipsa om Koronos som jag tyckte var en jättefin by.(Något pensionat såg jag dock inte till, men å andra sidan så letade jag inte heller.) Men blev även väldigt förtjust i Halki. Apiranthos tyckte jag var fin i.o.f.s men det bästa med den byn var konstmuseet och föreläsningen jag fick om Manolis Glezos som ju kommer därifrån. |
|
|||
|
|||
Anledningen till att jag skulle vilja bo i någon av bergsbyarna är ju pga att jag reser ner i april och vill vandra mestadels och då skulle det vara smidigt att bo nära dessa!
Annars föredrar jag att bo vid havet och gärna havsutsikt.. ..men badtemperatuen lär ju inte vara så behaglig i april. Koronos ska jag försöka ta mig till också, tack för tips Thira! Sunny |
|
|||
|
|||
När du kommit till Naxos gå till Naxos Tours på Paralian och fråga dem efter boende i byarna. Naxos Tours ligger bredvid Hotell Koronis. Vad gäller vandringar finns det Naxos Hiking, med olika typer av vandringar. googla på Naxos hiking och kolla vad Stella Korres har att erbjuda, hon har säkert bra koll på boende i byarna.
Lycka till |
|
|||
|
|||
Tack, för superbra tips Oxi!..
Ska kolla upp detta! |
|
|