|
||||
|
||||
Sömnlös i...
Såg en rubrik "Rastlös i Agia Marina" och tänkte då på filmen "Sömnlös i Seattle". Genast började jag spåna på grekiska namn, för att travestera kända filmer. T ex:
- "Hejdlös i Hania" En roadmovie där ett gäng röjer vilt. - "När lammkotletten tystnar" En matorgie om när köttet är färdigstekt. Kom igen. Häng med och spåna vilt! Sånt här kan bli hejdlöst roligt! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Sömnlös i...
Som Hans och Kreta ...
|
|
|||
|
|||
No Country For Old Dogs.
En strand med utsikt The Talented Mr Eklund Men in Athos Solgalen Hotellängorna Min stora feta grekiska dröm |
|
||||
|
||||
Haha, kul!
Prästen är far till alla barnen (grekisk dramakomedi) eller Greken som slutade röka (faktadokumentär om tobaksvanor i dagens Europa) ...eller denna Jag är inte GREK, jag är TUR...ist! |
|
||||
|
||||
Haha, bravo!! Men in Athos var riktigt bra!
Vad sägs om: - Once upon a time in Aten - Good Morning, Viannos! - Jag vet var du båtluffade förra sommaren /Netwolf |
|
|||
|
|||
Släpp turisterna loss - en film om greklandsturismens största turistorter.
" En turist satt på en gren och funderade på tillvaron" -en film om att resa ensam och njuta av det. Nä, usch de var dåliga! Lissi |
|
||||
|
||||
Jag älskar ordvrängerier så visst hakar jag på.
Bron över floden Styx. Turister som stirrar på getter. James Bond: Övärlden räcker inte till. Sistnämnda är en osannolik historia. |
|
|||
|
|||
Tusen nyanser av blått
Lissi |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
"For a few euros more" - en grekisk western om den ekonomiska krisen. (Får man skoja om det? Kanske nödvändigt för att stå ut med den?)
"Topfun" - en film om en flygresa till Grekland. "Den ädla konsten Att angöra en brygga" - en film om grekisk sjöfart. Masse |
|
||||
|
||||
Hehehe, kul ämne.
The Squid and the Ouzo. Indiana Jones och den fördömda katten. |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som funderar att gå och se "Hur många oliver finns det i världen" |
|
||||
|
||||
Glöm inte filmen som John Travolta var med i : Greece
|
|
||||
|
||||
Givetvis. Hur kunde vi glömma den!
Ni är så himla roliga. Jag behövde verkligen ett gott skratt. Jag kör vidare. Kalimera, Herr Wallenberg Okänd historia om Raoul Wallenbergs avstickare till Grekland Lånade Cash och Lånade Cash II Krispaket står spön i backen i denna ekonomiska thriller Män som saknar kvinnor Melodramatisk uppföljare till Men in Athos, när de boende kommer på hur torftigt livet är Låt den rökfrie komma in Nagelbitare om en ickerökares jakt på en rökfri plats på en grekisk taverna /Netwolf |
|
||||
|
||||
Fortsätt! Jag behöver något att skratta åt!!!
|
|
|||
|
|||
Grekland runt på 80 dagar- en film för er som har bråttom .
Lissi |
|
||||
|
||||
Den här då
En Svensk Netwolf på Paros |
|
||||
|
||||
Eller dessa:
For Your Evil Eyes Only En psykologisk thriller om en man som får onda ögat hela tiden Mitt liv som stamkund En eftertänksam dokumentär om en gubbe på en kafenion som spela tavli |
|
||||
|
||||
Familjen Pepparkaka och de sju solstolarna - en åttiotalsklassiker blandad med nutid (grejen med semestern är att bli så brun som möjligt, alltid med en "cocosnötsdoftande" aura och de bästa solstolarna reserverade med varsin handduk innan solen hunnit upp - ett mysterium i sig själv då ingen sett hur de hamnat där )
En vandring vid poolen (...eller möjligvis till poolbaren ) Hotellportiern som visste för mycket (alltid koll på vilka som kommer och går ) |
|
|||
|
|||
"Rosa Tanten"
Dokumentär om en dag på stranden utan skyddsfaktor |
|
|