Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-12-21, 16:05
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard GOD JUL

God Jul till alla Kalimeravänner!

Katitzi

Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 16:14
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: GOD JUL

God Jul!
Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 16:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Detsamma till alla Kalimeravänner. Flera av er har jag träffat i Grekland under året och det är ju jättekul! Tänk så många fantastiskt trevliga vänner vi fått genom Kalimera.

God Jul alla!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 16:46
larvih larvih är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Jeg vil også ønske en glædelig jul og et godt nytår til alle.
Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 17:14
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Kales giortes!
Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 17:19
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Tack!
Jag önskar också alla goa Kalimerianer God Jul &Gott Nytt År!
//
KR
Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 17:37
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Kala Christougenna till alla Kalimeramedlemmar!
Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 18:31
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

När jag läser hälsningarna ovan så får det mig att stanna upp och reflektera en stund.......

Tänk så många nya vänner som jag har fått genom Kalimera. Och vänner på lite olika sätt.

Några få av er har jag haft förmånen att träffa personligen. Det har varit mycket positiva bekantskaper som lockar till nya sammanträffanden.

Men de allra allra allra flesta av er har jag aldrig träffat personligen. Ändå tycker jag att jag känner er ganska väl och att ni för mig känns som kära vänner som jag haft ganska länge nu. Många av er har genom ert sätt att skriva väckt positiv respons hos mig. Det har varit mycket trivsamt att byta tankar med er. Och ibland också kul att slänga lite käft med er.

Några av er gör ganska enstaka men ändå återkommande inlägg.

En del av er tycker jag mig ha lärt känna med mycket stark knytning till viss ö eller resmål. Varje gång det kommer upp en fråga om ett sådant ställe så tänker jag, "det kan säkert xxx eller yyy svara jättebra på", och oftast får jag rätt. Tänk så mycket kunskap om Grekland som finns samlat här på Kalimera.

Vi har på forumet några stabilt återkommande kåsörer. Ni skriver om resmål eller fasta boenden i Grekland som vi alla har kära. Dessutom har ni en enastående förmåga att formulera er på ett medryckande och mycket trevligt sätt. Det känns som att jag är där med er när jag läser det!

Vi är många här på Kalimera. En del har varit med mycket länge. Andra har nyss tillkommit och förundrats över alla snabba svar man får på frågor om Grekland. Men .......

.... det finns också några få som har tystnat. Några för att de inte längre kan vara med oss. Någon enstaka har blivit förbaskad på något och därför slutat skriva. Men några andra har, från att ha varit ganska aktiva, bara tystnat. Av för mig okänd anledning. Jag saknar alla er som av olika anledningar inte längre ger er till känna som ni brukat. Om ni kan, så hoppas jag att ni hör av er igen. Det vore kul.

Men som sagt. Det här blev en väldig massa ord för att säga något som egentligen kan sägas mycket enklare och kortare .......

God Jul och Gott Nytt År till er alla kära Kalimeravänner!

Masse
Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 19:11
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR till ALLA KALIMERA-Vänner!!

Även jag har haft glädjen av att få träffa några av Er under detta år och det har verkligen förgyllt resorna i Grekland, hoppas på fler sådana möten under nästa år!

Särskilt TACK till Janne och Camilla som driver detta forum så vi ALLA kan ta del av varandras råd och tips om vårt älskade GREKLAND

Sunny
Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 19:58
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

GOD JUL till alla här på Kalimera! Jag har ju haft äran att träffa många av er och som Masse säger..."lärt känna" några som jag nästan kan gissa mig till att de har svaret på diverse frågor som ställs här!

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Men .......

.... det finns också några få som har tystnat. Några för att de inte längre kan vara med oss. Någon enstaka har blivit förbaskad på något och därför slutat skriva. Men några andra har, från att ha varit ganska aktiva, bara tystnat. Av för mig okänd anledning. Jag saknar alla er som av olika anledningar inte längre ger er till känna som ni brukat. Om ni kan, så hoppas jag att ni hör av er igen. Det vore kul.

God Jul och Gott Nytt År till er alla kära Kalimeravänner!

Masse
Ja du Masse, jag är väl en av dessa som tystnat här på Kalimera, men det är inte Kalimeras fel....eller någon annans fel heller...jag följer det mesta på Kalimera, men utan att vara inloggad....vet inte varför egentligen. Men jag är väldigt glad över att jag skrev om min pension och flytten till Kreta, det är ovärderligt att det är dokumenterat. Jag trivs här i Rethymno och har inte ångrat mig en nanosekund, men av någon anledning så vill jag inte skriva om mitt liv här som jag tidigare har gjort i min blogghörna.....om du vill veta varför, så vet jag inte själv.
Men jag är lika nyfiken som förut och kommer någon hit och vill träffa mig så blir jag jätteglad!

Kram till alla!

Yanna (som ska fira jul på grekiska = ingen gran o ingen skinka, men med grekisk mat, sång o dans på White Lady, en grekisk taverna)
Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 20:54
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg

Yanna (som ska fira jul på grekiska = ingen gran o ingen skinka, men med grekisk mat, sång o dans på White Lady, en grekisk taverna)
Åh, så härligt det låter, precis en sådan JUL jag skulle vilja ha, kanske blir av nästa år!!..
Ha, det finfint på Kreta fortsättningsvis!

Julkram
Svara med citat
Gammal 2014-12-21, 23:06
carl04 carl04 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

God jul och gott nytt år önskas från metropolen Ucklum i Bohuslän! Kanske springer vi på varandra i Kykladerna juni/juli nästa år!?
Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 00:03
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
GOD JUL till alla här på Kalimera! Jag har ju haft äran att träffa många av er och som Masse säger..."lärt känna" några som jag nästan kan gissa mig till att de har svaret på diverse frågor som ställs här!

Ja du Masse, jag är väl en av dessa som tystnat här på Kalimera, men det är inte Kalimeras fel....eller någon annans fel heller...jag följer det mesta på Kalimera, men utan att vara inloggad....vet inte varför egentligen. Men jag är väldigt glad över att jag skrev om min pension och flytten till Kreta, det är ovärderligt att det är dokumenterat. Jag trivs här i Rethymno och har inte ångrat mig en nanosekund, men av någon anledning så vill jag inte skriva om mitt liv här som jag tidigare har gjort i min blogghörna.....om du vill veta varför, så vet jag inte själv.
Men jag är lika nyfiken som förut och kommer någon hit och vill träffa mig så blir jag jätteglad!

Kram till alla!

Yanna,jag saknar dina berättelser men har full respekt om du inte vill eller orkar skriva,men,kanske lite grann några rader inte allt för ofta vore kul......Ha det fortsatt gott i vårt kära Grekland.
Monica
Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 00:08
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Önskar er alla Kalimerianer en God Jul och ett Gott Nytt År
Lissi du är ju en av vännerna här på forumet som jag träffat,tycker det var en speciell händelse att vi sprang på varandra i Chania i somras!
Monica
Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 10:13
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Önskar er alla en underbart god jul!!Hoppas TOMTEN kommer med en långsemester i Grekland som julklapp!
Annandagen blir det lite banbrytande mat...Jag har lyckan att inneha några burkar GrandKallax surströmming som jag och några vänner ska smaska på
Hasse
Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 10:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Några för att de inte längre kan vara med oss.
Tyvärr är det så. Jag får varje år mejl från medlemmars anhöriga med det tråkiga beskedet att någon har gått bort. Får ibland sorgliga mejl från medlemmar som inte längre orkar vara med på grund av allvarlig sjukdom. Även om man aldrig har träffats har man haft kontakt i många år, och det är minst lika jobbigt.

Att det är jul har jag nästan helt missat. Har haft mycket att göra den senaste tiden, och helt plötsligt är det jul. Vädret spelar förstås också in, för här känns det mer som höst.

Jag önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt år!
Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 11:05
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av MetaxaHasse Visa inlägg
Önskar er alla en underbart god jul!!Hoppas TOMTEN kommer med en långsemester i Grekland som julklapp!
Annandagen blir det lite banbrytande mat...Jag har lyckan att inneha några burkar GrandKallax surströmming som jag och några vänner ska smaska på
Hasse
Skicka en till Paleochora också!!!! Och mandelpäron och tunnbröd från Vindeln.
Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 11:28
AnnelieTs avatar
AnnelieT AnnelieT är inte uppkopplad

Jag vill också passa på och önska er alla här God Jul och Gott Nytt År!

Citat:
Du kommer med all säkerhet att få en mycket trevlig och minnesvärd jul hos Antonia och Yiannis. Då kanske jag kan passa på att skicka en liten julhälsning till dem från oss (Annelie och Egon). Måste säga att jag är lite smått avundsjuk på dig, för oss blir det inget White Lady förrän i maj/juni.

/Annelie
Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 12:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av AnnelieT Visa inlägg
Måste säga att jag är lite smått avundsjuk på dig, för oss blir det inget White Lady förrän i maj/juni.

/Annelie
White Lady, är det en ny taverna? Har aldrig hört om den förr, men kan ju få chans i höst

Lissi - som är svårt sugen på grekisk jul!
Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 12:27
AnnelieTs avatar
AnnelieT AnnelieT är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
White Lady, är det en ny taverna? Har aldrig hört om den förr, men kan ju få chans i höst
Nej, den har funnits över 25 år. Ligger ute i Platanes. Trevligt ställe, god mat, underhållning och framförallt jättetrevlig personal. Så gör ett besök där nästa gång.

/Annelie
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:50.