|
||||
|
||||
GOD JUL
God Jul till alla Kalimeravänner!
Katitzi |
|
||||
|
||||
Sv: GOD JUL
God Jul!
|
|
|||
|
|||
Detsamma till alla Kalimeravänner. Flera av er har jag träffat i Grekland under året och det är ju jättekul! Tänk så många fantastiskt trevliga vänner vi fått genom Kalimera.
God Jul alla! Lissi |
|
|||
|
|||
Jeg vil også ønske en glædelig jul og et godt nytår til alle.
|
|
||||
|
||||
Kales giortes!
|
|
||||
|
||||
Tack!
Jag önskar också alla goa Kalimerianer God Jul &Gott Nytt År! // KR |
|
|||
|
|||
Kala Christougenna till alla Kalimeramedlemmar!
|
|
||||
|
||||
När jag läser hälsningarna ovan så får det mig att stanna upp och reflektera en stund.......
Tänk så många nya vänner som jag har fått genom Kalimera. Och vänner på lite olika sätt. Några få av er har jag haft förmånen att träffa personligen. Det har varit mycket positiva bekantskaper som lockar till nya sammanträffanden. Men de allra allra allra flesta av er har jag aldrig träffat personligen. Ändå tycker jag att jag känner er ganska väl och att ni för mig känns som kära vänner som jag haft ganska länge nu. Många av er har genom ert sätt att skriva väckt positiv respons hos mig. Det har varit mycket trivsamt att byta tankar med er. Och ibland också kul att slänga lite käft med er. Några av er gör ganska enstaka men ändå återkommande inlägg. En del av er tycker jag mig ha lärt känna med mycket stark knytning till viss ö eller resmål. Varje gång det kommer upp en fråga om ett sådant ställe så tänker jag, "det kan säkert xxx eller yyy svara jättebra på", och oftast får jag rätt. Tänk så mycket kunskap om Grekland som finns samlat här på Kalimera. Vi har på forumet några stabilt återkommande kåsörer. Ni skriver om resmål eller fasta boenden i Grekland som vi alla har kära. Dessutom har ni en enastående förmåga att formulera er på ett medryckande och mycket trevligt sätt. Det känns som att jag är där med er när jag läser det! Vi är många här på Kalimera. En del har varit med mycket länge. Andra har nyss tillkommit och förundrats över alla snabba svar man får på frågor om Grekland. Men ....... .... det finns också några få som har tystnat. Några för att de inte längre kan vara med oss. Någon enstaka har blivit förbaskad på något och därför slutat skriva. Men några andra har, från att ha varit ganska aktiva, bara tystnat. Av för mig okänd anledning. Jag saknar alla er som av olika anledningar inte längre ger er till känna som ni brukat. Om ni kan, så hoppas jag att ni hör av er igen. Det vore kul. Men som sagt. Det här blev en väldig massa ord för att säga något som egentligen kan sägas mycket enklare och kortare ....... God Jul och Gott Nytt År till er alla kära Kalimeravänner! Masse |
|
|||
|
|||
GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR till ALLA KALIMERA-Vänner!!
Även jag har haft glädjen av att få träffa några av Er under detta år och det har verkligen förgyllt resorna i Grekland, hoppas på fler sådana möten under nästa år! Särskilt TACK till Janne och Camilla som driver detta forum så vi ALLA kan ta del av varandras råd och tips om vårt älskade GREKLAND Sunny |
|
||||
|
||||
GOD JUL till alla här på Kalimera! Jag har ju haft äran att träffa många av er och som Masse säger..."lärt känna" några som jag nästan kan gissa mig till att de har svaret på diverse frågor som ställs här!
Citat:
Men jag är lika nyfiken som förut och kommer någon hit och vill träffa mig så blir jag jätteglad! Kram till alla! Yanna (som ska fira jul på grekiska = ingen gran o ingen skinka, men med grekisk mat, sång o dans på White Lady, en grekisk taverna) |
|
|||
|
|||
Citat:
Ha, det finfint på Kreta fortsättningsvis! Julkram |
|
|||
|
|||
God jul och gott nytt år önskas från metropolen Ucklum i Bohuslän! Kanske springer vi på varandra i Kykladerna juni/juli nästa år!?
|
|
|||
|
|||
Citat:
Monica |
|
|||
|
|||
Önskar er alla Kalimerianer en God Jul och ett Gott Nytt År
Lissi du är ju en av vännerna här på forumet som jag träffat,tycker det var en speciell händelse att vi sprang på varandra i Chania i somras! Monica |
|
||||
|
||||
Önskar er alla en underbart god jul!!Hoppas TOMTEN kommer med en långsemester i Grekland som julklapp!
Annandagen blir det lite banbrytande mat...Jag har lyckan att inneha några burkar GrandKallax surströmming som jag och några vänner ska smaska på Hasse |
|
||||
|
||||
Tyvärr är det så. Jag får varje år mejl från medlemmars anhöriga med det tråkiga beskedet att någon har gått bort. Får ibland sorgliga mejl från medlemmar som inte längre orkar vara med på grund av allvarlig sjukdom. Även om man aldrig har träffats har man haft kontakt i många år, och det är minst lika jobbigt.
Att det är jul har jag nästan helt missat. Har haft mycket att göra den senaste tiden, och helt plötsligt är det jul. Vädret spelar förstås också in, för här känns det mer som höst. Jag önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt år! |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Jag vill också passa på och önska er alla här God Jul och Gott Nytt År!
Citat:
/Annelie |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som är svårt sugen på grekisk jul! |
|
||||
|