|
||||
|
||||
Filmstjärna
Har precis avnjutit Lasse Åbergs "Sällskapsresan" för jag vet inte vilken gång i ordningen... Lika spännande varje gång att försöka få en glimt av Janne när han dansar i bakgrunden och jag blir lika glad varje gång Berra och Robban hittar Peppes Bodega!
MVH zakka |
|
|||
|
|||
Sv: Filmstjärna
Jamenvisst är filmen helt underbar!! Ett måste att se varje gång den visas. Helt ljuvlig!!!
(Vilket jag bara måste påpeka en gång när jag råkade träffa Lasse Åberg...) nickeLena |
|
||||
|
||||
Ja, Lasse Åberg träffade jag på Naxos en gång. Otroligt trevlig människa!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Visst är Lasse Åberg trevlig men ganska tystlåten av sig. Har faktisk spelat någon Tennismatch mot Lasse här hemma i Bålsta, Men det är väl en sisådär 15-20 år sedan |
|
||||
|
||||
Sällskapsresan 1 kan man se hur många gånger som helst
även om Gösta Ekman inte gör sin störta rollprestation. |
|
||||
|
||||
Samma här. Tyvärr har jag inte sett den på länge.
|
|
|||
|
|||
Dansar du zorba i filmen?
Du är då en man med många förmågor Janne. Först och främst Greklandsexpert, sen uppfinnare (den däringa vykortsappen) som du gjorde när du var brevbärare. Och nu får man veta att du även figurerat som statist i en av Sveriges mest folkkära filmer. Så kul med människor som vågar testa nya saker. Har du varit med i fler filmer? |
|
||||
|
||||
Jag tror att vi dansar "samba" i filmen, men jag tror att det var ABBA som spelades när filmen spelades in. När Sällskapsresan spelades in var jag på Gran Canaria. Åkte med Club 33. Teamet bakom filmen ringde Club 33 och frågade efter statister. Vi var ett tjugotal som nappade. Det är scenen där de dansar samba på ett diskotek, tror att det är efter grisfesten. Titta efter en ung Janne med randig tröja. Jag syns inte många sekunder så titta noga.
Inspelning var jäkligt kul. Scenen tog en dag att spela in. Vi fick 1000 pesetas och fria drinkar för jobbet. Eftersom det var mitt på dagen började vi lite stelt. Att dansa nykter fanns inte på kartan på den tiden. Men eftersom vi hade fria drinkar gick det bara bättre och bättre. Senare i livet har jag staterat många gånger, alltid nykter. Citat:
|
|
|