![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har precis beställt en resa till Kefalonia den 23 maj. Hur är vädret då, är det varmt i vattnet? Vi har aldrig varit i Grekland i maj. Vi ska bo i Lassi, hur är den byn?
Längtar ![]() Mvh Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Anne
![]() Här finns en länk till hur klimatet är på Kefalonia http://www.holiday-weather.com/kefalonia/averages/ //PA ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för länken PA
![]() // Anne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
PANAKAKIS ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag var i Lassi, Kefalonia, i slutet av maj 2013. Vädret var sådär, varmt vissa dagar, en del dagar lite kyligare, sista dagen regnade det. Vattnet var helt ok. Stranden med kalkstensgrottorna i norra delen av Lassi var inte i ordning tyvärr. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var i Lassi en uke i mnd skiftet mai/juni 2011, dvs vi reiste 5 -6 dager senere enn dere skal
![]() Vi var kanskje heldige? Været var varmt og deilig, fra morgen til kveld, temp i havet var også behagelig, jeg vil tro ca 22 grader ![]() Håper dere er like heldige ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Anne,
Hmm.. Det verkar inte bli så mycket varmare i vattnet i juli... Jag är tveksam till att det varit mer än 23-24 grader i vattnet när vi har varit där... någon gång. Vi har tom mätit temperaturen vid några tillfällen. Du frågade om Lassi. Det är inte mycket till ort egentligen. Det finns ju inte ens någon centrum... bara en genomfart egentligen. Men det är en perfekt bas att bo i på ön. Har man inte bil så har man en räcka kanonstränder i byn. Har man bil så är det en bra startpunkt för utflyckter runt ön.... och som Panakakis skriver, - så går man in till Argostoli på 20min. (varierar några minuter åt båda håll beroende på var man bor). //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har besökt Kefalonia nästan varje år i över 20 år och har hittat den bästa tidpunkten att besöka ön som är i september. Förra året 2014 var jag där de två sista veckorna i september och dygns temperaturen var aldrig under 24 grader C. En kväll kl. 23 var det 29,6 C i Argostoli. Vattentemperaturen varierade mellan 24-29 grader C. Så det är härligt att vara där då.
![]() PANAKAKIS ![]() |
![]() |
|
|