|
||||
|
||||
Grekisk turism redo för ännu ett starkt år
Så skriver Ekathimerini idag. Turistbossen Andreas Andreadis tror att rekordet från 2014 (21.5 milj besökare) kommer att slås, och det även om SYRIZA vinner valet den 26 jan.
|
|
||||
|
||||
Sv: Grekisk turism redo för ännu ett starkt år
Ja vi kommer i alla fall att hjälpa till att försöka slå det rekordet med minst en resa!
MVH zakka |
|
|||
|
|||
Jag hjälper till med tre resor!.
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag bidrar med sju veckor. Men frågan är väl om vi kalimeror räknas i turiststatistiken, vi kanske går som inventarier
|
|
|||
|
|||
...
|
|
|||
|
|||
Ja jag och min man också, vi har två resor bokade, först i juni till vårt kära Kalymnos och sen i september till en ny ö för oss Skopelos
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
MVH zakka |
|
||||
|
||||
Citat:
Totalt rätt Inkan! Birgitta. |
|
||||
|
||||
Jodå, jag har också ett par förväntansfulla veckor att bidra med i september... ...mina "farhågor" ligger dock i att/om det kommer bli en "strejk-rik" tid framöver...beroende på hur Syriza lyckas hantera situationen...
/ Maggy |
|
||||
|
||||
Citat:
Katitzi |
|
|||
|
|||
Håller med om att det blir en spännande tid politiskt i Grekland och även resten av Eurozonen, ett tag såg det ju ut att lugna ner sig men så sent som igår gjorde ju ECB en tydlig markering mot Grekland
Inga problem o åka på egen hand heller, svåraste när det uppståt problem brukar vara valet kring om man ska vända sig till reseförsäkringen via kreditkortet eller den via hemförsäkringen några dar extra i Grekland har inte vi dött av iaf men det vore så klart trist om problem uppstår på nerresan, men där ser du också att även charterbolagen friskriver sig ganska duktigt /M+S som ska ner 21 dagar i september för rundresa i norra sporaderna Senast redigerad av Mahava den 2015-02-05 klockan 07:45. |
|
|||
|
|||
Det har varit båtstrejk de senaste gångerna på våren när jag åkt till Tinos. Då har jag fått extra övernattning i Rafina på väg ut..mysigt! Befarar samma i år då jag ska ner till den grekiska påsken...då blir det säkert strejk...den känns ju....
Lissi |
|
|||
|
|||
Vår dos i år blir 14 dagar Alonissos, Skopelos och Skiathos. Gammal repris, men nog så mysigt!
|
|
||||
|
||||
Vi bidrar med två än så länge kan bli tre
|
|
|||
|
|||
Jag tycker det känns härligt att säga att jag inte vet hur många veckor jag kommer att tillbringa i Grekland detta år..MEN.. fler än fyra blir det garanterat.. OM inget oförutsett inträffar som sjukdom eller något annat som jag inte kan råda över...
|
|
||||
|
||||
Jag blir nog tveksam om Greklands resor i år. Den nya regimen är inte att lita på. Så det blir nog att avstå efter 25 år i Grekland.
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Citat:
Det är så klart helt och hållet din ensak Panakakis, men jag kan inte låta bli att undra på vilket sätt Syriza skulle försvåra dina resor till Grekland. Eller du tänker kanske en personlig bojkott...typ? Själv ska jag snart iväg. Står ju i princip i stargroparna. Längtar så jag tror jag smäller av. (Minns att jag en gång skrev här i forumet att man måste ta sig en funderare ibland över vad det är som gör att man ständigt längtar iväg till Grekland.) Haha det får jag allt äta upp nu. Tänker inte tänka efter det minsta. Vill bara dit!!! Så det blir först två veckor nu och sen längre fram förhoppningsvis ett par veckor till. |
|
||||
|
||||
Citat:
Det får man väl i så fall gå tillbaka till den gamla militärjuntan för att finna. De var ju väldigt stabila, men inte i en riktning som jag gillade. Nej det är verkligen inte ett pålitligt politiskt styre som har lockat mig till Grekland, så jag räknar med att fortsätta att åka dit. Masse |
|
|||
|
|||
Nu tror jag allt att du skämtar... ...inte tänker du väl svika fina Kefalonia..
|
|
|