|
|||
|
|||
Med Ryanair
En snabb fråga!
Läste här att flygen till Rhodos från Skavsta med Ryanair skulle läggas ner Men jag kollade precis och hittade en superbillig biljett till Rhodos i augusti 2015 Fattar nada just nu....kan man boka och betala eller blir man blåst om man köper en biljett nu? känner mej lite osäker! |
|
|||
|
|||
Sv: Med Ryanair
INGEN SOM VILL HJÄLPA MIG?
|
|
||||
|
||||
Jag har inte läst nånstans om nedläggning på Skavsta. Däremot Göteborg. Jag tror inte att du behöver oroa dig. Om Skavsta lägger ned, kommer du säkert få stålarna åter från RA eller möjligen kompensation.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Tack för svar!
När man får en oerhört billig biljett framför sig och ens vänner sagt att dom ej ska flyga dit mera blev jag lite orolig....... |
|
||||
|
||||
Hej!
Har flugit med Ryan från Skavsta ett flertal gånger (15-20) under de senaste åren. Främst till London o Berlin, men även Barcelona o Rhodos. Har alltid blivit väl behandlad, snabb incheckning mm. Nöjd alltså! Vid ett tillfälle blev avgångstiden ändrad ca 2 tim, vilket de meddelade månader i förväg. Man fick då alternativet att boka om, till annat avresedatum eller annat resmål. Har nu en resa bokad från Rhodos till Skavsta i mitten av augusti (åker ner med Norweigen till Athen). Känner mig inte orolig att Ryan blåser mig! Men, som alltid, allt kan hända! |
|
||||
|
||||
Jag tror inte du blir "blåst" på pengarna om RA lägger ner rutten. I så fall får du säkert pengarna tillbaka. Det har jag fått när dom ställt in en flight.
För att gardera dig så se till att ha ett boende som är lätt att avboka nära inpå resan. |
|
||||
|
||||
Var har du läst det?
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Men Gud så tråkigt!
Jag tror att på sikt kommer Ryan att sluta från Sverige överhuvudtaget. TYVÄRR! Lissi |
|
||||
|
||||
Varför tror du det Lissi?
|
|
|||
|
|||
Ryan tar bort fler och fler avgångar, så det är därför jag tror det....från Kalmar, från Växjö, från Säve som ju läggs ner och nu från Skavsta. Sveriges kommuner med småflygplatser är nog inte tillräckligt intresserade av att behålla Ryan som operatör..
Det är bara vad jag tror.....jag har bara en magkänsla. Förhoppningsvis fel.... Lissi |
|
|||
|
|||
Jag har också nyligen bokat en hemresa från Rhodos till Skavsta i mitten på oktober. Det verkar ju konstigt, om de redan i okt 2014 har bestämt att sluta med Rhodos och ändå fortfarande bokar!?
Däremot verkar de ha slutat med Chania, åtminstone så sent på hösten. |
|
||||
|
||||
Ja, det låter ju väldigt märkligt. De kanske har ändrat sig?
|
|
|||
|
|||
Vi får verkligen hoppas det! Enda chansen att hitta billig flygstol till Rhodos fvb till Tilos!
Lissi |
|
|||
|
|||
Tack för alla svar, det var till stor hjälp
|
|
|