|
|||
|
|||
Moppehyra priser
Någon som har lagt på minnet vad det brukar kosta ungefär att hyra moppe i juni månad?
Jag är särskilt intresserad av öarna Naxos, Paros, Ios, Mykonos, Folegandros, Serifos. Vi har bara hyrt moppe en gång i Grekland under högsäsong, vi köpte till helförsäkring, bör man göra det? /Alexandra som inte kan någonting om motorfordon eller hyra |
|
|||
|
|||
Sv: Moppehyra priser
Citat:
Gå runt och kolla några ställen. Du hittar säkert priser från 8 - 14 €! Kolla att mopederna ser någorlunda fräscha ut. Då är förhoppningsvis bromsar och motor OK också... Välj det stället där priset och kvaliteten passar dig. Hyr du flera dagar kan du få det billigare! Förhandla, pruta! Den tiden har de inte så många kunder... Citat:
Personligen tecknar jag aldrig någon tilläggsförsäkring i Grekland. Jag har sett till att jag har ett bra personligt, och egendomsmässigt, skydd via mitt försäkringsbolag i Sverige. (Om jag nu skulle krocka med en Ferrari, eller råka bränna ner något hotell eller så... ) Kolla tilläggsförsäkringarna i din hemföräkring. Citat:
Peter |
|
|||
|
|||
Sv: Moppehyra priser
Det verkar inte som att det är så farligt dyrt då, förra året betalade vi 18 euro per dag för moppe och försäkring vilket var lite saftigt...Hade nog hittat ett billigare ställe om vi letat lite mer kanske...
Ska kolla med hemförsäkringen om man kan köpa till nåt skydd, då kanske det även ingår andra grejer i det skyddet... /Alexandra |
|
|