|
|||
|
|||
Fin strand, vart ska vi?
Hej!
Jag och min man har planer på att resa till Grekland. Men vart ska vi åka/bo? (Vi är 26 och 27 år) Vill ha en fin vit strand, eller vit måste den ju inte vara men jaa ni förstår med turkost/blått/grönt(?) vackert hav föredrar de lugna mysiga framför partykvällar, så mysigt men lugnt ställe. Tänkt att göra lite utflykter och lite shopping, men mest slappa på stranden och se naturen.. Tips på vart vi ska åka? |
|
|||
|
|||
Sv: Fin strand, vart ska vi?
Naxos, Skiathos eller västra sidan på Lefkas kanske?
Lissi |
|
|||
|
|||
Tycker Naxos uppfyller era krav mer än väl. Fantastiska stränder och mysig stad med shoppingmöjligheter men absolut ingen partyö. Utflykter kan man göra både på själva Naxos och till omkringliggande öar.
|
|
|||
|
|||
Karpathos eller Skopelos helt klart! Om ni kan tänka er stenstränder som gör havet ännu vackrare än sandstränder....
|
|
|||
|
|||
Håller med NAXOS är underbar.. finns så mycket att se och göra!..
|
|
||||
|
||||
Skopelos är en riktig pärla om ni kan tänka er annat än vit sand. Lugn ö med mycket vacker natur och en fin liten stad.
Eva |
|
|||
|
|||
Varför inte till Milos? Underbara stränder! Gullig liten by. Skiathos och Naxos har också fantastiska stränder. Åker ni inte i juli och augusti är Mykonos ett annat tips. Högsäsong där är dock väldigt mycket party. Lefkas västkust är så underbart! Tyvärr inte någon charmerande by ngnstans, tycker jag, men har ändå varit där 4ggr.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Min svar blir också Naxos. De finaste stränderna finns söder om Naxos stad, vid Agios Prokopios, Agia Anna eller Plaka. Bo gärna därute, finns många bra boendealternativ och tavernor. Vill man åka in till stan går bussar ofta o jag vill minnas att det förra sommaren kostade 1,60€ enkel resa per person.
|
|
|||
|
|||
Naaaaxoooos!
|
|
||||
|
||||
Ja Naxos ever.....
|
|
|||
|
|||
Naxos tycker jag också!
Vi har varit där ett otal gånger.Vi har bott på olika ställen i tex Agia Anna. Förra året reknogniserade vi och hittade ett som jag tror förtjusande hotell alldeles efter AgiaAnna. Det heter Stella apartments.VÄLDIGT nära havet.Verkar trevligt och fint! Vi ska bo där i september. |
|
|