Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-22, 11:41
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Kastrup-transfer

Våra flygresor startar ofta i Köpenhamn på Kastrup. Och ofta har vi avgångar tidigt på morgonen, vilket vi gillar eftersom vi då landar i Grekland vid lunchtid.

Men det för med sig ett litet problem. Första tåget vi kan ta på morgonen här från Kristianstad kommer till Kastrup c:a 06.50 vilket ibland är för sent för att vi ska komma i tid till incheckning.

För något år sedan fick jag av Janne tips om en morgonbuss som Swebus körde från Karlskrona via Kristianstad till Kastrup. Det verkade vara en fin lösning för oss. Men såvitt jag kan se så körs inte den turen längre.

Visst kan vi lösa det ändå med egen bil eller övernattning på hotell. Men buss eller tåg på morgonen är ju smidigast.

Finns det möjligen något annat bra alternativ för att ta sig från Kristianstad till Kastrup på morgonen som jag inte känner till?

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 12:17
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012
Standard Sv: Kastrup-transfer

Det går ett tåg vid fyra-tiden på morgonen. Framme strax före sex.
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 13:08
Masses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
Det går ett tåg vid fyra-tiden på morgonen. Framme strax före sex.
Jovisst, och det är perfekta tider för oss. Men dessvärre går det inte på lördagar och söndagar, och vår resa i maj är med utresa en lördag.

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 17:35
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012

Sorry.
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 17:52
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Taxi allians har ett bra fastpris till Kastrup. Runt 2000:-. Låter mycket men är värt det om man är några stycken om man räknar bort alla priser för tåg, hotell med mera! Vi har åkt med dem flera gånger, direkt till dörren och dessutom prickat in så vi blir först i incheckningskön!
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 18:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
För något år sedan fick jag av Janne tips om en morgonbuss som Swebus körde från Karlskrona via Kristianstad till Kastrup. Det verkade vara en fin lösning för oss. Men såvitt jag kan se så körs inte den turen längre.
Åkte med den förra året, passade perfekt. Kontaktade Swebus för en tid sedan, och fick då veta att turen - tyvärr - var indragen.
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 19:44
Masses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
Sorry.
Du ska inte alls vara sorry!!! Stort tack istället för att du försökte hjälpa till. Även om det inte funkar med vår resa i maj så vet jag ju nu att det finns en bra lösning när man reser måndag-fredag. Stort Tack!

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 19:45
Masses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Åkte med den förra året, passade perfekt. Kontaktade Swebus för en tid sedan, och fick då veta att turen - tyvärr - var indragen.
Ja det var syn för det var ju en jättebra lösning. Förmodligen för dåligt underlag.

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 19:47
Masses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Taxi allians har ett bra fastpris till Kastrup. Runt 2000:-. Låter mycket men är värt det om man är några stycken om man räknar bort alla priser för tåg, hotell med mera! Vi har åkt med dem flera gånger, direkt till dörren och dessutom prickat in så vi blir först i incheckningskön!
Tack för tipset. Men tyvärr alldeles för dyrt. Då väljer jag hellre ett hotellrum.

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 20:15

Ja synd att det är så knöligt med förbindelser! Vi har delat på fyra, men ja, mycket pengar. Trevlig resa
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 23:24
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Tack för tipset. Men tyvärr alldeles för dyrt. Då väljer jag hellre ett hotellrum.

Masse
Vi brukar i liknande fall (resesällskapet består av 2 par) boka in oss på Copenhagen Go, tågstation efter Kastrup, och ta taxi tidigt på morgonen i tid till incheckningen.

Abi
Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 09:35
Masses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Abi Visa inlägg
Vi brukar i liknande fall (resesällskapet består av 2 par) boka in oss på Copenhagen Go, tågstation efter Kastrup, och ta taxi tidigt på morgonen i tid till incheckningen.

Abi
Jo det är det alternativ som vi också valt när inte tågtiden stämt. Enkelt att också ta tåget på morgonen en station tillbaka så är man på Kastrup. Men hellre spenderar jag den extra tuselappen på god mat i Grekland om det är möjligt.

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 09:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Tja.....ta sista tåget över och spendera natten på Kastrup är väl vad som återstår....
Själva har vi börjat bo på ett litet B&B alldeles vid stationen i Lund och tar sen lämpligt pågatåg därifrån till Kastrup. Vi från Kalmar måste ju med de högst osäkra avgångar tågen har numer åka redan på morgonen dagen innan för att vara säkra på att komma fram..
Men som fd Lundabor så gillar vi någon extra eftermiddag där....

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 10:23

Ja det lät vettigt! Taxi från Kalmar är ju inte görligt. Själv kommer jag att unna mig taxi så jag kan sova skönt hemma före resan och slippa flänga runt före avgång. Är värt 500 kronor (inklusive allt). Har svårt att somna på hotell. Och jag har aldrig behövt avstå något gott i Grekland på grund av den slanten de tidiga avgångarna är ju alltid ett gissel men värt det när man landar och har en hel härlig dag i Grekland
Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 10:27

Då är vi ju fyra vuxna som delar ...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:01.