|
||||
|
||||
Hallå, vädergudar, det räcker nu...
-Troligen är vädret populärt samtalsämne varhelst man befinner sig på jorden. Det är ofelbart något man kan diskutera i alla sammanhang.
- Jag har inte haft anledning att klaga på för mycket regn i Grekland, men den här vintern har varit i våtaste laget. Jag har inte sett någon statistik, men är tämligen säker på att jag inte tidigare har fått låta bli att tvätta för att jag inte kunnat hänga tvätten till tork... -När det regnar i Grekland brukar det vara häftiga skurar som snabbt går över. I år har vi sammanhängande regn dagar i sträck. Rena nordeuropa. -Cisterner har fyllts, de dammar man byggt trappstegsvis har fyllts, jorden är för ovanlighetens skull mättad till den grad att det påverkar vår "vothro", vätskan rinner inte undan helt enkelt. -Men februari tar slut den här veckan, och om inte världen har blivit alldeles uppochnervänd så ska det bli vår nu. Snart. Strax. Inom kort. |
|
||||
|
||||
Sv: Hallå, vädergudar, det räcker nu...
Ja håller med tror att vädret har fått fnatt men hos mej i Luleå
har det kommit i form av snö. Men nu får det vända hos er så det hinner bli varmt innan jag kommer till Kalymnos |
|
|||
|
|||
Ja Monica, vad vill du? Jag kommer om några veckor och ska försöka fixa det då! Just nu försöker jag få till lite snö i Jämtland inför skidåkningen i Åre
v.10. / Jannis |
|
||||
|
||||
Instämmer helt inte mer regn nu. Vår fina årstid vårvintern känns som ett minne blott när surdimma och plusgrader sänker sig över norrlandskusten. Så här lite snö har vi aldrig haft i Umeå vid den här tidpunkten. Barnbarnets friluftsdag är flyttad från sjön till skolgården för sjön är inte säker och isen är full av vatten.
Eva |
|
||||
|
||||
Ja, lite knäppt är vädret både här och där. Nu sägs det att vi har för kort perspektiv för att kunna påstå att det är allvarliga förändringar (alt. liten istid kommer/det blir varmare). Men tycka kan vi, vi har ju levat några år och kan jämföra...
Sent i går kväll när jag drog för gardinerna i sovrummet, såg jag stjärnorna, och samtidigt, märkligt, massor av blixtar men inget dunder. Det måtte ha varit ett stort oväder norröver. Idag hann jag bli både våt, iskall och upptinad på min korta tur till stan. |
|
|