|
|||
|
|||
Hitta hotell (Naxos) PÅ PLATS i juli månad
Hej!
I år ska jag och min fru plöja oss igenom ett par öar i Kykladerna, under de två första veckorna i juli månad. Vi har förbokat hotell på de små öarna vi ska till men inget på Naxos. Är det någon som har god erfarenhet av att hitta hotell på Naxos, på plats, utan att boka i förtid? Vi vill lägga max 70 euro/natten. Må väl! |
|
|||
|
|||
Sv: Hitta hotell (Naxos) PÅ PLATS i juli månad
Naxos är nog en av de öar som det är lättast att hitta rum på, så i juni lär ni inte ha några som helst problem. Roomsare lär möta på rad i hamnen...och några 70 € lär ni inte behöva ge. Vi kom obokat i början på augusti och hittade rum, dock var väl utbudet i centrala Chora lite utplockad vad gällde finaste rummen...
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag anlände till Naxos 15 augusti. Dvs,årets mest fullbokade dag och vi hade inget bokat. Roomsarna i hamnen garvade, när vi sa att vi sökte efter rum i Agia Anna.
Dock hittade vi rum i Agios Prokopios. Inte det billigaste, men klart ok. Så nog lär ni hitta rum på Naxos, alla gånger. Good luck! /Netwolf |
|
||||
|
||||
De skulle resan i juli , men det förändrar inget, det är enkelt att hitta rum på plats då också.
|
|
||||
|
||||
Citat:
byar Ni vill bo. Första gången jag var på Naxos för 25år sedan, klockan var 23 och jag fastnade för en uthyrare, en äldre man som såg förtroende-ingivande ut. Jag sa, Ok och åkte i väg i hans skruttiga bil. Jag hamnade långt ut på "landet" utan gångavstånd till bad, buss eller stan. Men ett trevligt rum var det. Och "den gamle" var mysig. Och jag blev en erfarenhet rikare. |
|
|