|
||||
|
||||
Härlig morgon..
...vid havet idag. Enormt mycket fåglar, så jag passade på att plåta lite. Inte för att man är nån expert, men nog känner man igen de vanligaste
Gråspravar (Shadus Grayus) i flykten Såg t o m en papegoja (Snickus Snackus)! Två skator (kraxus kraxus) i parflygning Massor av fåglar i skyn. Oklart vilken sort, men kan vara snorkåkor (läbbus äcklus)? /Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Härlig morgon..
Vad man kan lära av en ornitolgus wolfus.
Fina bilder! Birgitta. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Du är precis lika bra på fåglar som jag
...och första april är i morgon...vad hittar Du på då??? Lissi |
|
||||
|
||||
IMORGON!!?? Men, har mars 31 dar!
/Netwolfus |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Senast redigerad av Lissi den 2015-03-31 klockan 15:29. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Vansinnigt vackra Snorkråkor. De kommer tidigt i år efter att ha spenderat vintern söderut. Har för mig att deras livliga och en smula ostyriga ungar kallas för SnorBusar. Snorrus Busus på latin, som alla vi fågelkännare är mer familjära med.
|
|
|||
|
|||
Netwolf,
I morgon vill jag ha nytagna foton på kormulla, söthona, rordröm, pilifink och pingsvin. Sedan undrar jag om stjärtmes och pungmes är samma fågel som bakmes (välkänd vid logar sommartid i Jämtland). Fyllkajor, buskskvättor och en och annan brushane brukar också dyka upp så här års. Med hopp om seriöst svar senast den 1:a april / Jannis |
|
||||
|
||||
Citat:
/NW |
|
|||
|
|||
Den sista var perfekt. Tyvärr gör ju inte alla det! Netwolf, du har ju nästan Ölhundsk humor, men din är bättre
tycker / Jannis |
|
||||
|
||||
Jag trodde att det bara var jag, Tobbe S, laero och några till i forumet som var intresserade av fåglar, och som kan artbestämma fåglar. Så fel jag hade.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Vilka namn Visste inte de latinska namnen, men nu kan jag ju briljera med jag kan snacka med en snickus snackus
|
|
||||
|
||||
Intressant tråd!
Lite frågor till fågelkännare! Är kaffegök släkt med knäppgök och är brushane släkt med snap(s)hane eller är den släkt med kaffegök? Osså undrar jag om det är fyllkajor som äter busfrön? Yanna |
|
|||
|
|||
När vi tog vår morgonpromenad idag, såg Ylva för första gången en livs levande härfågel. Men när jag kollade, såg jag att det var en därfågel. Den flög nämligen bort.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
Å jag såg en fågel som stannade och vilade sig en stund. Måste ha varit en pausfågel...
|
|
|||
|
|||
På den här tråden får man ju Pippi. Rena rama Gökboet.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|