![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jaha, och var är vi nu?
Lena |
|
|||
|
|||
![]()
Halmstad?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vet inte, men får en rysk känsla?
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Prag...
![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Borås...
![]() /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Gullmarsplan Stockholm
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Borås är inte rätt!
Gullmarsplan - nej Lena Senast redigerad av Nektaria den 2015-04-16 klockan 08:02. |
|
||||
|
||||
![]()
Här går det trögt.....
För att komma till denna stad, ja, det är en stad, passerar man förbi detta berg. Det sägs att i skogarna däromkring härskade en synonym till banditer en gång i tiden..... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hmmm. Stad och synonym till bandit... Rövare? Ja, Kamomilla stad!
Kristiansand blir mitt svar! ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det har rövats på fler ställen..... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ledtråd till det snöklädda berget appro på rövare - Kerstin Ekman
Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Örnsköldsvik?
och Skuleberget! ![]() Senast redigerad av Lamaya den 2015-04-19 klockan 21:58. |
|
||||
|
||||
![]()
Så klart det är Ö-vik! Boken av Kerstin Ekman är Rövarna i Skuleskogen och närmaste stad är Örnsköldsvik. Dessa figurer hittar man på torget mitt i stan!"!
Bravo!! ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad roligt!
![]() Jag är född i Ö-vik, men jag var bara ett år när vi flyttade från Ångermanland. Jag minns att när jag var barn och vi bilade upp till Västerbotten på somrarna, så åkte vi förbi Skuleberget. Mina föräldrar berättade om rövarna som ska ha levt och verkat i grottor där och att havet var högre då. Kerstin Ekmans bok har jag kvar att läsa och ser fram emot detta. Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hälsningar Lena ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Å jag hade inte tittat på nån dag,hade jag sett skuleberget kanske jag hade kommit
på vart de var. Har inte varit till Ö-vik många gånger fast det bara är 9 mil bort,drar bara genom när vi ska till Umeå.... Pia |
![]() |
|
|