|
|||
|
|||
Folegandros-liknande ö?
Hej!
Av de tiotal grekiska öar som jag har besökt så måste jag säga att Folegandros, utan tvekan, är den som jag gillat mest. Framför allt gillade jag det lugna tempot, den fina Choran, vyerna, det faktum att det ännu inte kändes särskilt exploaterat eller fullt med andra turister. Letar nu efter en ny ö att besöka i år (i juni), och vill helst till någon liknande. Det lutar åt Amorgos, som jag aldrig tidigare har besökt, men tar gärna emot tips på andra öar som ni tror skulle passa. Tack på förhand! Senast redigerad av A Howell den 2015-04-15 klockan 22:53. |
|
|||
|
|||
Sv: Folegandros-liknande ö?
Ta du Amorgos!
|
|
|||
|
|||
Jag gillar Folegandros och jag blev lika förtjust i Amorgos när vi väl kom dit. Det tog nämligen några år men nu åker gärna dit igen för jag vill upptäcka mer av ön.
|
|
|||
|
|||
Jag älskar 💕 Amorgos.. den vackraste ö jag besökt!
Tillbringade 8 veckor där 2014 kunde stannat kvar for ever... .. Underbar och storslagen natur och gillar du att vandra? Så är du i paradiset! Amorgos Chora är så underbar! Så missa inte Amorgos! Sunny, som dock ska vara otrogen och besöka Sifnos inom kort!.. |
|
||||
|
||||
Amorgos eller Sifnos. Eva
|
|
||||
|
||||
Då föreslår jag SerifosChoran där är helt underbar lugnt som i Folegandros
|
|
||||
|
||||
Amorgos och Sifnos är 2 jättefina öar som säkert du skulle gilla men Anafi tycker jag liknar Folegandros lite mer
//maji |
|
||||
|
||||
Den ö som jag tycker liknar Folegandros mest är just Amorgos. Jag brukar kalla Folegandros för "Amorgos light", och jag kan garantera dig att du inte blir besviken, snarare tvärtom.
|
|
|||
|
|||
Tack för alla förslag! Det blir nog Amorgos.
|
|
||||
|
||||
|
|
|