Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-24, 20:42
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Bokat till Kos

Wow! Jag har nu bokat resa till Kos som jag inte besökt på säkert 15 år. Flygstolar från Göteborg till Kos 1 vecka 3 personer totalt 6981:- inklusive bagage och mat på flyget tyckte jag var ett bra pris. Jag och maken ska bjuda min väninna som fyller 70 år. Hon kommer att bli såå glad!
Nu är avsikten inte att stanna på Kos utan att vi ska ta oss till någon mindre ö, antagligen Lipsi. Åh vad det känns gött!
Någon som har bra tips på billigt, bra hotell på Kos? Kikade på Amerikana, någon som bott där?
På Lipsi har vi bara varit på e dagstur för en massa år sedan så jag tar gärna emot tips

//maji
Svara med citat
Gammal 2015-04-25, 13:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Bokat till Kos

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Någon som har bra tips på billigt, bra hotell på Kos? Kikade på Amerikana, någon som bott där?
Afendoulis Hotel bor vi gärna på när vi är i Kos stad. Bra läge, tyst gata och underbara ägare.
Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 19:07
majis avatar

Tack för tips Janne! Ska kontakta dom för jag tyckte det såg trevligt ut

//maji
Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 19:39
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Med en vecka så tycker jag,stanna på Kos och njut av att vara i Grekland.kanske en tripp till Kalymnos,men men slösa inte bort tiden på att åka båt
Monica
Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 19:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Tack för tips Janne! Ska kontakta dom för jag tyckte det såg trevligt ut
Missa inte deras hemlagade marmelad som serveras till frukost. Bland det godaste jag har ätit.
Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 10:37
majis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Med en vecka så tycker jag,stanna på Kos och njut av att vara i Grekland.kanske en tripp till Kalymnos,men men slösa inte bort tiden på att åka båt
Monica
Ja, fast vi gillar ju dom lite mindre öarna Kalymnos är ett alternativ såklart men eftersom vi inte varit på Lipsi sedan 18 år och då endast på en dagstur så är det lockkande. 2 timmar på en katamaran står vi allt ut med och njuter gör vi så fort vi har landat

//maji
Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 10:38
majis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Missa inte deras hemlagade marmelad som serveras till frukost. Bland det godaste jag har ätit.
Då kommer maken att bli glad

//maji
Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 08:34
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Visst kan Ni ta Er till Lipsi, men jag håller med Monica, är Ni bara nere 7 dagar så
lägger Ni två dagar på att åka båt. Även om båtresan endast tar ca 2 timmar så är dagen splittrad (båten brukar gå 11.00 från Kos och returen ca 13.00 från Lipsi)
Du skriver inte när ni tänker åka, men boende på Lipsi kan vara svårt att finna i juli och augusti. I synnerhet om man vill bo nere kring hamnen.
Vi gör samma tur som Ni, men har 21 dagar på oss.
Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 10:32
majis avatar

Vi åker 26 maj så nedräkningen har börjat
Vi har bokat in oss 5 nätter på Poseidon bl.a efter tips från dej RUJO
För oss är det inga problem med att lägga 2 dagar på en båtfärd som bara tar ett par timmar. Vi har gjort sådana resor många många gånger.
Vi landar vid lunchtid på Kos och tar en taxi till boendet in i stan sedan är det lite mat som gäller och kanske ett dopp eller bara lite sightseeing. Vi ville gärna stannat längre på Lipsi men denna gång hade vi bara en vecka på oss och vill man hellre bo på en mindre ö så är det ju ofta så att man måste förflytta sig. Vi har bara besökt Lipsi på en dagstur för 18 år sedan men nu tyckte vi det var dags att få se lite mer av ön. Det kan mycket väl hända att vi blir så förtjusta att vi nästa gång stannar längre. Pensionen närmar sig med stormsteg och då får vi andra möjligheter

//maji
Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 20:50
RUJOs avatar

Ja då skall Ni vara framme på Lipsi nu. Hälsa så gott till Maria och Marco från mig.
Ni kommer med all säkerhet att få en vistelse hos dem. Hörde här hemma i dag att vädret tyvärr inte är så bra hos Er. Hoppas det inte är värre än att Ni kan vandra omkring. På Yannis sitter man under tak och käkar, så där klarar man sig från regn.
Värre är det med Manolis och ToPefko. Ha det skönt, vi kommer i september.
Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 22:02
majis avatar

Ja idag kom vi hit efter att ha fått en ofrivillig natt på Patmos eftersom vädret kom emellan Vi hade jättefint väder på Patmos så det gick ingen nöd på oss
Haft en fin dag här också Fint vandringsväder och först nu för en stund sedan kom det en regnskur Det blåste dock rejält ikväll Dom har lovat åskskurar inatt och imorgon fm men det vet man aldrig
Poseidon är verkligen fint! Stortrivs redan! Ska hälsa imorgon😄
Yiannis har tyvärr inte öppnat ännu men vi åt gott på Kalypso Pefkos ska också få ett besök.
Här trivs vi verkligen👍
//maji
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 05:10
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Ja, Pefko får ni inte missa, det är min favoritrestaurang på Lipsi!
Mysigt ställe med jättegod mat och trevlig service!
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 20:21
RUJOs avatar

Tack för att Ni hör av Er.
Önskar Er en underbar vecka på Lipsi, denna pärla som ännu inte exploaterats
till vansinne. Oj då, jag trodde Yannis öppnad i början av maj. Manolis är öppet,
det vet jag, han fyller 32 år idag och jag har just grattat honom.
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 21:31
majis avatar

Hela dagen har man fejat hos Yiannis och nyss hängdes nymålade kalebassers upp Tror nog att man öppnar imorgon
Manolis har vi inte hittat till ännu Var ligger det?

//maji från ett lite kyligt men stjärnklart Lipsi
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 23:04
Kajjas avatar
Kajja Kajja är uppkopplad nu

Reg.datum: maj 2015

Vi bodde i Kardamena på Kos. Vilken mysig by!! Glöm inte bort denna pärla! Paralellgatan bredvid huvududgatan har många små caféer där grekerna samlas och gärna pratar med oss nordbor. Huvudgatan har många bra barer som gärna bokar bord om man vill se en HV71 match...och det vill vi ju!! Standpromenaden har väldigt bra restauranger med solnedgång att " die for"
Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 17:04
RUJOs avatar

Hej igen, har haft problem med inloggningen på Kalimera och har inte kunnat svara er.
Manolis ligger upp i "gamla stan" strax bakom "katedralen". Ta den långa trappan vid
busshållplatsen, så kommer Ni rätt på den. Man sitter i gränderna, så man är ju lite väderberoende. Men god mat har Manoli. Hälsa honom.
Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 22:35
majis avatar

Ja vi var där igår kväll och åt den godaste maten under hela veckan!!! Så gott och såå rikligt! Ett jättemysigt ställe helt i bår smak 👍
Vi har från första parkett följt fejandet inför kvällens öppnande på Yiannis Dom har slitit som djur för att bli klara och det ser ut lite som ett Tivoli😉 Tyvärr levde dom väl inte upp till våra förväntningar men det kan säkert bli bättre längre fram
Bästa maten har vi ätit på MANOLIS och på Pefkos och underbara luncher på Kostas Förstår att du älskar Lipsi Vi kommer absolut att återkomma hit

// maji en ljummen kväll på Lipsi
Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 22:47
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ja vi var där igår kväll och åt den godaste maten under hela veckan!!! Så gott och såå rikligt! Ett jättemysigt ställe helt i bår smak 👍
Vi har från första parkett följt fejandet inför kvällens öppnande på Yiannis Dom har slitit som djur för att bli klara och det ser ut lite som ett Tivoli😉 Tyvärr levde dom väl inte upp till våra förväntningar men det kan säkert bli bättre längre fram
Bästa maten har vi ätit på MANOLIS och på Pefkos och underbara luncher på Kostas Förstår att du älskar Lipsi Vi kommer absolut att återkomma hit

// maji en ljummen kväll på Lipsi
Så bra at Lipsi falt i smak, maji
Vi var der i 2007 og likte oss veldig godt, likevel ble det først i fjor vi kom oss tilbake, bodde 6 dager på Poseidon
I oktober blir det 1 uke på Lipsi og Poseidon igjen Manolis er vår Favoritt og, supergod mat og trivelig, Tavernaen på Katsadistranda har også kjempegod mat synes vi!
Ønsker dere ei fortsatt herlig uke på Lipsi
Svara med citat
Gammal 2015-06-01, 19:37
RUJOs avatar

Hej igen maji. Av tidigare inlägg tolkar jag att Ni är från Gbg. Vi är från Alingsås.
Hoppas Ni kom lyckligt och väl med båten från Lipsi i dag. Ni åker väl tillbaka till Sv. i morgon? I år tar vi risken och åker till Kos dagen före flyget går. Håller tummarna för att det inte blåser. Några gånger har vi blivit inblåsta på öar, men klarat hemreseflyget med andan i halsen.
Välkomna hem till Sverige, här är det fortfarande vårvinter.
Svara med citat
Gammal 2015-06-01, 19:39
RUJOs avatar

Hej igen Kari,
då ses vi inte på Lipsi i år. Vi är där de första tre veckorna i September i år. Kanske
bättre "lykke näste" år.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:45.