|
||||
|
||||
Bröllopsresa till Samos
Nu är bröllopsresan bokad och den går till Kokkari på Samos. Vi gifter oss på pingstafton och tre dagar senare styr vi kosan mot Samos. Ska bli underbart!!!
Några funderingar: Finns nån bra biluthyrare i Kokkari? Eller är omgivningarna cykelvänliga? Finns nån större supermarket i Kokkari eller är det mini som gäller? Hur ser det ut på myggfronten i slutet av maj? Ska man packa djungeloljan? Speja med blivande man - som ser lika mycket fram emot bröllopsresan som bröllopet |
|
||||
|
||||
Sv: Bröllopsresa till Samos
Det finns säkert bra uthyrare i Kokkari, men några tips har jag inte. Det är ganska cykelvänligt längs kusten, men om ni ska (något ni inte får missa) upp till de fina bergsbyarna ovanför Kokkari måste ni ha bil. Hur det är med mygg vet man aldrig. Jag skulle absolut ta med myggmedel. Vi tar alltid med "Mygga" för säkerhets skull oavsett var vi åker, eller när vi åker.
Stort grattis till bröllopet, och till bröllopsresan! |
|
|||
|
|||
Nej med myggor vet man aldrig, men av mina 13 resor har det bara varit någon gång jag haft problem. Då hade de bra medel i supermarket som funkade jättebra! Mygg älskar mig. Särskilt fötterna! Ha en underbar bröllopsresa
|
|
|||
|
|||
13 resor till Samos. Pythagorion menar jag
|
|
|||
|
|||
Speja,först och främst grattis till bröllop och till ett bra val av resmål
Vi har bott i Kokkari ett flertal gånger,dock är det nu några år sedan,men då fanns en supermarket och många minimarkets. Vi promenerar gärna eller åker lokalbuss när vi är på våra resor och i Kokkari har vi med glädje gått till Tsamadou stranden för härligt bad,med eller utan badkläder,bara att välja del av stranden. Eftersom myggen älskar mig så har vi alltid myggmaskin och myggmedel med oss,de är sååååå lömska de där myggorna. Köp Kalimeras Samosguide,inspirerande Monica |
|
||||
|
||||
Tack snälla för alla svar!
Ska bli såå härligt! För vad kan väl vara ett bättre ställe att åka till på bröllopsresa än en grekisk ö lixom?! |
|
||||
|
||||
Grattis till bröllopet!
Jag har bara varit på Samos en gång - i Kokkari första veckan i juni. Då var det mycket mygg på nätterna och vi hade ingen AC på rummet.... Kokkari gillade vi mycket. Vandrade upp till Vourolites och stränderna västerut. Tog bussen till Vathi och hyrde moppe och körde runt ön. Ville inte åka hem efter en vecka - ni kommer nog att trivas. |
|
|||
|
|||
Ja ni kommer att älska Samos lycka till med bröllopet
|
|
||||
|
||||
Citat:
Grattis till bröllopet och att ni valde Samos. För oss blir det jubileum i år resa nr. 30. |
|
||||
|
||||
Alltså, åååh vad vi längtar! Och Lucas taverna ser ju helt magiskt ut!!! 19 dagar till bröllop och 21 till Samos. Kan livet bli bättre?
|
|
||||
|
||||
Luckas taverna är ett måste. Det ligger längst upp i byn. Man tror att man gått fel men det är bara att fortsätta uppåt. Lycka till.
|
|
|