|
||||
|
||||
Makedonia och Trakien
Då är vi tillbaks från vår fågelskådarresa i nordöstra Grekland. Har upplevt fantastisk natur och vackert landskap. Såg 187 fågelarter i bla Evros, Dadiaskogen, Porto Lagos och Lake Kerkini.
Kan rekommenderas alla som vill mer än bara sola och bada, men framförallt till Janne och Camilla som skådar fågel. Bara att boka, helt outstanding . Kanske lyckas jag och TobbeS skrapa ihop ett lite mer utförligt resebrev så småningom. Lars |
|
||||
|
||||
Sv: Makedonia och Trakien
Citat:
/ Anne |
|
|||
|
|||
Härligt killar! Vi är också så nöjda och har sett vackra byar och sjöar vi med! Vi ses igen en annan gång på planet hit.
Lissi- direkt från Thessaloniki. |
|
||||
|
||||
Citat:
Visst är det fler ni vad ni såg på Lesbos? Såg ni pelikaner? Hoppas inte. Citat:
Jag berätta vad du skrev för Camilla, och hon sa: nästa vår! |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har inte koll på vår Lesbos-lista men vi såg/hörde avsevärt fler nu. Till saken hör dock att vi hade med oss två av Västsveriges skickligaste ornitologer, uppskattar att Tobbe och jag kanske kunnat arta ca 140 på egen hand. Senast redigerad av laero den 2015-05-19 klockan 20:58. |
|
||||
|
||||
Citat:
Häckningsplattform Skedstork Kommer inte ihåg antalet fåglar vi såg på Lesbos, men det var mycket mer rovfågel, gamar, falkar örnar, enorma mängder vit stork (ca 10 000) och mycket mer. Mer om detta i resebrevet Tobbe |
|
||||
|
||||
Citat:
Här är er artlista från Lesbos. Citat:
Citat:
Vi hade vitstrupig näktergal här i veckan, fast på Utklippan. Fick i alla fall se den på bild. |
|
|