![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Någon som vet om man måste förboka rum på Milos & Folegandros i Juli ? Vi är 2st vuxna & 3st barn. Har titta på Booking och det finns i stort sett ingenting kvar, enstaka för rum för 1500-2000kr/natt, några fler för 2000-3000kr/natt. Lite dyrt tycker vi. Kan man chansa på att det finns rum på plats, om man inte är så kräsen ? Funderar på att titta på större öar, har bokat en övernattning i Aten följt av 3 nätter på Santorini, ska resa 2 1/2vecka. / Eric |
|
||||
|
||||
![]()
Vågar inte svara på om ni ska förboka eller inte. Det är ju ofta mer begränsat med rum för större familjer.
Men: jag skulle börja med att maila direkt till de ställen ni kollat på booking. De hotellägare jag känner lämnar inte alla sina rum till booking, bara ett fåtal. Därför kan man alltid maila och fråga om rum (och får då ofta ett annat pris, är min erfarenhet). |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har varit på Milos i slutet på juli, början på augusti. Då var "allt" fullt. Nu är inte jag typen som tar saker som det kommer, utan älskar att planera. Men jag hade inte rest flera stycken till Milos i juli utan att ha förbokat. Oavsett planeringsfreak eller inte. Båten kom också då ifrån Aten strax efter midnatt, så tryggt att veta man har någonstans att bo.
Folegandros har jag ingen erfarenhet av men vill gärna resa dit. Kommer ihåg jag tyckte boendet var lite för dyrt, när jag såg på det i dyra augusti. |
|
||||
|
||||
![]()
Som inkfish skriver så stämmer inte uppgifterna om att det inte finns några rum. Booking.com har inte tillgång till alla rum. Skicka mejl och fråga.
Och precis som Anna Pernilla skriver så skulle jag förboka på Milos, och även på Folegandros. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för svaren, jag ska pröva att maila några hotell.
MVH / Eric |
![]() |
|
|