|
|||
|
|||
Öar som ni vill besöka?
Vilka öar drömmer ni om att åka till som ni ej har varit på förut?
Mina är:Kythera,Andros,Amorgos,Limnos,Chios,Ikaria,Tilos |
|
||||
|
||||
Sv: Öar som ni vill besöka?
Högspänningsrisk: undvik Chios och Ikaria. Du kan torska dit, bli fast i ett livslångt beroende, bli en återvändare. Helt ofri liksom.
|
|
|||
|
|||
Många. Framför allt i Dodekaneserna.
Ovan nömnda Chios verkar skithäftig eller någon av de östra egeiska öarna t.ex Lesbos Men så skulle jag faktiskt vilja göra en rundresa på Kreta också. Gillade inte Chania när jag jobbade där -94 en sommar men tänker att Kreta är stort och kanske kan jag ändra uppfattning. |
|
||||
|
||||
Här kommer ett löfte från mig: du kommer, att med lite initial hjälp, definitivt att ändra uppfattning!
|
|
|||
|
|||
Dodekonesiska övärlden och då fremst Patmos
|
|
||||
|
||||
Kythera, Elafonissos och Thassos.
|
|
||||
|
||||
Leros och Syros så småningom.
Men just nu brinner jag av längtan tillbaka till mina tre återvändaröar Karpathos, Tilos och Egina. Den branden måste nog släckas först innan jag kan tänka mig nya öar igen. Masse |
|
|||
|
|||
Skyros, Kythera och Samothrake lockar,liksom Sifnos men de är ju tämligen omöjliga att smidigt kombinera på samma resa
Sen finns ju Leros och Lesbos också, men dit får det nog bli charter.... Lissi |
|
|||
|
|||
Alonissos, Samothrake, långsemester södra Kreta.
Plus Lipsi och Marathi, som jag hoppas kunna besöka i höst. |
|
||||
|
||||
Eftersom jag bara vart i Grekland fem gånger & den sjätte resan kommer i September så är jag ju en rookie i detta sällskap. Så vi har många öar att se framemot.
Så svårt att välja bland alla fina öar som finns, Men nästa års resa blir nog att skippa charter & ta en flygstol till en Ö med direktflyg/alternativt via Athen & sedan kombinera det med någon Ö i närheten. |
|
||||
|
||||
Skiathos och Skopelos, dit reser jag i september. Men jag vill också uppleva Paros, Amorgos, Syros, Chios tex. Det finns ju hur många öar som helst!
Måste lägga till Kalymnos också! Katitzi Senast redigerad av Katitzi den 2015-06-26 klockan 17:39. |
|
|||
|
|||
Oj, vilken svår fråga.. ..när jag har tröttnat på Sifnos (vilket jag kanske aldrig gör).. är det Folegandros, Kalymnos, Syros..sist men inte minst fastlandet (fast det inte är en ö)..som står på tur!..
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag skulle vilja till Folegandros, Patmos, Kyhera, Karpathos, Ikaria och Alonissos.
Men det hinns väl med, hoppas jag! Jenny |
|
|||
|
|||
Tilos och Ikaria
|
|
|||
|
|||
Ja, då får jag kombinera Andros med Syros..det funkar nog!..
|
|
|||
|
|||
Kythera har alltid lockat, låter lite speciellt när man säger det. Peleponnesos skulle nog utforskas lite mer. Vi har varit där endast en vecka och då i Methoni med omnejd, gav mersmak.
Carina |
|
|||
|
|||
Just ja! Skyros glömde jag,dit hoppas jag att man kommer någon gång
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ha det gött! Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Tyvärr verkar Paros nya flygplats bara bli 1400m, Med tanke på att Skiathos flygplats är ca 1600m så lär man få åka via Aten. |
|
|