Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-14, 13:23
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009
Standard Båtluffen

Hej är hemma igen efter en båtluff i Dodekaneserna.Måste bara tacka dig igen Janne för alla tips och hotellrekommendationer.Började med en natt i kos
bodde då på Kos aktis art hotell dyrt det som var toppen var utsikten från balkongen annars trist hotell ingen charm alls.Dagen efter for vi till Kalymnos
när jag anade att det var Kalymnos vi såg utbrast jag va fult det är då skrattade min man och sa att han också tänkt så Men när vi svängde in mot Pothia ändrade jag mej tyckte staden var fulsnygg Fick tag på en taxi snabbt som tog oss till Myrties och villa Myrties mysigare boende får man leta du måste bo här Janne. Dimitris var en förtjusande värd stora lägenheter som hade allt man behövde och 30 steg ner till havet våra grannar var från skåne och hade bott sedan 2006 på detta hotell vanligtvis sommar o höst han hade många återkommande gäster.Hyrde bil och såg så vackra kuststräkor att jag fick ta tillbaka min syn på Kalymnos renafjorden var så vackert tror jag måste dit igen.Bodde sista natten på Villa Melina var mycket trivsamt tyst o fridfullt trots mitt i staden Nästa ö blev Astypalea åkte dit med Nisse jag trodde jag hamnat i cykladerna bodde kanonfint mitt i choran på Afrodite studios mycket tjusigt hotell fast med charm kuskade runt ön på det små vägarna som fanns Asty var väldigt fint bara synd att det ligger lite off.Åkte sista 4 dagarna tillbaka till Kos med inrikesflyget oj vad smidigt mellenlandade på Leros Kalymnos innan vi nådde Kos den flygvärdinnan kunde prata fort som en kulspruta.Tillbaka till Kos bodde på Afendolis Alexis frågade när vi kom hur vi fått tag på uppgifter om hotellet vi berättade och han sa åh mister Kalimera en trevligare värd har vi aldrig träffat vi frågade efter bra stränder utan dunka dunka då hade han glömt mobilen hemma så han tog oss med på en tur för att visa bra stränder han visade oss sin favoritstrand som kom att bli våran också smidigt med cykelbana och slippa ut i trafiken vi hade tänkt hyra bil men efter all kuskande tog vi det lugnt med våra cyklar är supernöjd med turen trots att det inte var cykladern
Svara med citat
Gammal 2015-07-15, 10:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Båtluffen

Citat:
Ursprungligen postat av ellada Visa inlägg
Måste bara tacka dig igen Janne för alla tips och hotellrekommendationer.
Tack själv.

Citat:
Fick tag på en taxi snabbt som tog oss till Myrties och villa Myrties mysigare boende får man leta du måste bo här Janne.
Vi var där och frågade efter rum när vi var i Myrties senast. då var det tyvärr fullt. Det såg helt fantastiskt ut!

Citat:
Tillbaka till Kos bodde på Afendolis Alexis frågade när vi kom hur vi fått tag på uppgifter om hotellet vi berättade och han sa åh mister Kalimera en trevligare värd har vi aldrig träffat vi frågade efter bra stränder utan dunka dunka då hade han glömt mobilen hemma så han tog oss med på en tur för att visa bra stränder han visade oss sin favoritstrand som kom att bli våran också
Visst är Alexis något utöver det vanliga.

Kul att ni är så nöjda med resan, och stort tack för rapporten!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:51.