|
||||
|
||||
Bildgåta 4183 - Vägen som leder till norra Syros
Vart är vi på väg?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 4183
Kanske från Egiali till Katapola på Amorgos
Riitta |
|
|||
|
|||
Ja det var också min tanke Men från Egiali till Chora
|
|
||||
|
||||
Serifos ?
|
|
|||
|
|||
Det är Syros och du är påväg mot Kampos , när vi åkte den för en massa år sedan fanns det ingen mur eller staket på vägen där
Edit: vägen finns på streetview https://www.google.se/maps/@37.48204...8i6656!6m1!1e1 Senast redigerad av Mahava den 2015-07-21 klockan 10:35. |
|
|||
|
|||
Jag måste få kommentera, och gå händelserna lite i förväg. Det är rätt svar som Mahava har avgett. Därför säger jag ett stort TACK för att jag fick möjligheten att se hur man använder Google Maps Streetview på Syros, och att det faktiskt FINNS där!! Hade ingen aning om det, helt fantastiskt för nu har jag möjligheten att lära mig MASSOR om Syros inför nästa besök dit 2016.
Jag har nu ägnat en lång stund att åka omkring i bekanta trakter på Syros men också i nya, en otrolig möjlighet att lära känna en plats så man kan hitta utan att använda karta. /Hasse |
|
|||
|
|||
Visst är googlemaps streetview helt fantastiskt! Älskar att googla runt och kolla både gamla och nya ställen
|
|
||||
|
||||
Nej.
Nej. Nej. Rätt! Grattis! |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 4183 - Vägen som leder till norra Syros
Den vägen åkte vi 2009...undrar om det fanns räcken då? Jag minns dem inte i alla fall.
Lissi |
|
||||
|
||||
Bilden är från 2010.
|
|
|||
|
|||
Ska kolla i bildarkivet..
Lissi |
|
|||
|
|||
visst är de najs, de drog igång det förra våren har jag för mig . tyvärr finns inte alla öar på streetview satt i fjol o lekte lite med googles apier för o se om man kunde sleva ihop en interaktiv bildgåtan med bara grekland (finns ju en variant för hela världen, den märkte jag sen gick o konfa för bara grekland men lite för få öar för de ska bli riktigt kul ) men den är kanon där den finns kan man checka hur hotelet ser ut o om omgivningarna ser trevliga ut osv
kan de varit 2004 +/- 2-3 år som vi åkte den vägen / var på syros, har inget digitalt bildarkiv så långt bak tyv |
|
|