|
||||
|
||||
Sämre väder ska bli ännu sämre
Läste i DN nu att det ska komma kopiösa mängder regn i helgen. Ska det aldrig ta slut? Nej det verkar inte så.
Stackars alla som har semester i Sverige. Jag antar att det är många som tröttnat och letar resor till solen. Är det några här på Kalimera som funderar på att fly "hösten" och flyga ner till sommaren? |
|
||||
|
||||
Sv: Sämre väder ska bli ännu sämre
Jaaaa....lyckades få tag på två flygstolar till Skiathos från Kastrup på tisdag. Hyfsat pris dessutom. 1999:- t o r.
Vi tar oss nog vidare till Skopelos. Lars |
|
||||
|
||||
Japp! Jobbar just nu på att finna en bra lösning till Karpathos. Karpathos är den ö som nu står i tur på vår återvändarlista. Har inte varit där sedan 2011 så abstinensen är kännbar. Spricker det med Karpathos så står Tilos näst i tur på samma lista.
Masse |
|
|||
|
|||
Hade jag varit ledig från jobbet i sommar hade jag stuckit direkt.. men nu väntar jag till slutet på september.. då drar jag till Grekland igen.. lääängtar...
|
|
||||
|
||||
Masse - var det omöjligt att hitta direktcharter? Folk i min omgivning köpte en jättebillig Karpathosvecka häromdagen, visserligen runt den 20 aug då det alltid är billigt. Men de hade över 20 hotell att välja mellan bara hos Apollo.
|
|
|||
|
|||
Jag har fått så mycket sol på vårens och sommarens resor så jag njuter av vädret nu och ser fram emot sol i sept/ okt på Kreta. Sen höstrusk på Tinos i november.
I Kalmar tycker jag vädret varit hyfsat.. Lissi- som lätt förstår andras frustration! |
|
|||
|
|||
Vilken tur att vi bokat hela september. Börjar på Kos, Nissiros, Astipalea och avslutar på Naxos. Det kanske kan bli någon dag i Aten också, om det är lugnt där. Fick nog av tårgas sist.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Monica |
|
||||
|
||||
Vi har också haft en fin dag här i Roslagen, lite blåsigt kanske. Har legat vid stranden och solat.
Fast visst har det varit en skitsommar! Tur att man har två veckor på Skiathos i september att se fram emot! Katitzi |
|
|||
|
|||
Vad ska jag säga då som har över tre månader i huset i Koutsounari med start i september. OK då, nu kan jag ta på mig ett lager extra + regnkläder, så ska jag väl stå ut en månad till!
/ Jannis |
|
||||
|
||||
Citat:
Från Köpenhamn finns inget alls i september till Karpathos på 2 veckor. Apollo ha inte heller något från Göteborg att erbjuda. Och Arlanda känns lite väl segt att dra upp till från Skåne. Förutom Apollo är det Airtours som också flyger direkt på Karpathos. Av en tillfällighet hittade jag idag de två sista flygstolarna de hade i september från Göteborg. Kändes inte alls som något fyndpris, förmodligen pga liten tillgång i förhållande till efterfrågan. Men när jag summerade kostnaderna för de reguljärflygsalternativ som jag knåpat med, inkl extranätter i Aten på in- och utresa så blir kostnaden ungefär densamma. Och då är det ganska skönt med direktflyg. Dessutom slipper jag de där DeHavilland-maskinerna som grekerna envisas med att köra inrikes. Det är värt några kronor. Jag gillar att flyga, men inte med dem. Så nu finns såvitt jag vet inga lediga flygstolar i september till Karpathos med avresa söder om Arlanda. Smakar det så kostar det. Det här risiga vädret som den här tråden handlar om har ju inte direkt gynnat utbudet av restresor. Masse |
|
||||
|
||||
Vi hade en fin dag här på västkusten igår. Jag jobbade med ett terassdäck och tänkte att jag kör på tills regnet kommer, men det kom aldrig.
Solen strålade och jag byggde klart hela däcket. Man var t o m lite varm av solen. Kollade termometern som visade +26! Visserligen i solen, men ändå.. Idag däremot, så funderar jag på att snart sätta på vinterdäcken.. brrr /Netwolf |
|
||||
|
||||
Här vid stugan på Skäret utanför Umeå skulle det bli regn och rusk i denna dag, men sedan i morse har solen strålat från klarblå himmel. Temperaturen ligga strax under 20 grader.
Jag har denna morgon bytt ut ett altanräcke som sett bättre dagar mot ett nytt och fint. Anmärkningsvärt nog fungerade min plan helt perfekt och det nya räcket är nu på plats. Detta utan svordomar dessutom... Arne |
|
||||
|
||||
Ja, är det inte märkligt. Byggen tycks flyta på bättre utan svordomar, men det är ju klart. Börjar det jäklas, så...
|
|
|||
|
|||
Denna sommaren har jag jobbat. Har jag inte jobbat så har det regnat eller i vart fall blåst här i Oslo
Så som jag har längtat till våra 3 veckor i Grekland! Bara ligga på en strand och bara vara Idag kunde jag för första gång se hur vädret skall bli på vår första härliga soldag.... regn Neeeej Förhoppningsvis hinner det ändra sig och förhoppningsvis är det bara en liten skvätt. Ja, bättre med regn där än här men inte på min efterlängtade semester.... |
|
||||
|
||||
Masse - aha, jag trodde det var de närmaste veckorna ni letade. September brukar ju vara svårare. Men grattis till bokningen, det låter som om ni hittade ett par stolar ändå
|
|
||||
|
||||
Nu skiner solen här och vi har en av de finaste kvällarna på hela sommaren. Så snabbt det kan ändras!
|
|
||||
|
||||
Vi hittade solen några dagar på Själlandskusten
Hemma igen med 12 grader, blåst o regn. Fick ett litet ryck i veckan och beställde en resa till Zakynthos i början av september Nu känns allt lite ljusare |
|
||||
|
||||
Sonen i Vadstena berättar om regn och kyla. Hos oss på Kalymnos är det hur fint som helst (om man gillar värme).
|
|
||||
|
||||
Läste idag att de är en värmebölja på väg i Grekland med temperaturer upp mot 40 grader!
|
|
|