Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-24, 12:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sämre väder ska bli ännu sämre

Läste i DN nu att det ska komma kopiösa mängder regn i helgen. Ska det aldrig ta slut? Nej det verkar inte så.

Stackars alla som har semester i Sverige. Jag antar att det är många som tröttnat och letar resor till solen. Är det några här på Kalimera som funderar på att fly "hösten" och flyga ner till sommaren?
Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 13:26
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Sämre väder ska bli ännu sämre

Jaaaa....lyckades få tag på två flygstolar till Skiathos från Kastrup på tisdag. Hyfsat pris dessutom. 1999:- t o r.
Vi tar oss nog vidare till Skopelos.

Lars
Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 14:17
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Japp! Jobbar just nu på att finna en bra lösning till Karpathos. Karpathos är den ö som nu står i tur på vår återvändarlista. Har inte varit där sedan 2011 så abstinensen är kännbar. Spricker det med Karpathos så står Tilos näst i tur på samma lista.

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 14:20
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Hade jag varit ledig från jobbet i sommar hade jag stuckit direkt.. men nu väntar jag till slutet på september.. då drar jag till Grekland igen.. lääängtar...
Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 14:27
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Masse - var det omöjligt att hitta direktcharter? Folk i min omgivning köpte en jättebillig Karpathosvecka häromdagen, visserligen runt den 20 aug då det alltid är billigt. Men de hade över 20 hotell att välja mellan bara hos Apollo.
Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 15:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Jag har fått så mycket sol på vårens och sommarens resor så jag njuter av vädret nu och ser fram emot sol i sept/ okt på Kreta. Sen höstrusk på Tinos i november.

I Kalmar tycker jag vädret varit hyfsat..

Lissi- som lätt förstår andras frustration!
Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 16:09
Gunnel Högström Gunnel Högström är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Vilken tur att vi bokat hela september. Börjar på Kos, Nissiros, Astipalea och avslutar på Naxos. Det kanske kan bli någon dag i Aten också, om det är lugnt där. Fick nog av tårgas sist.
Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 16:42
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag har fått så mycket sol på vårens och sommarens resor så jag njuter av vädret nu och ser fram emot sol i sept/ okt på Kreta. Sen höstrusk på Tinos i november.

I Kalmar tycker jag vädret varit hyfsat..

Lissi- som lätt förstår andras frustration!
Men idag har vi en härlig svensk sommardag med sol och värme här i Boden.Vi njuter av detta och ett glas rosé på vår altan😎
Monica
Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 17:03
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Vi har också haft en fin dag här i Roslagen, lite blåsigt kanske. Har legat vid stranden och solat.
Fast visst har det varit en skitsommar!
Tur att man har två veckor på Skiathos i september att se fram emot!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 17:42
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Vad ska jag säga då som har över tre månader i huset i Koutsounari med start i september. OK då, nu kan jag ta på mig ett lager extra + regnkläder, så ska jag väl stå ut en månad till!
/ Jannis
Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 23:48
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Masse - var det omöjligt att hitta direktcharter? Folk i min omgivning köpte en jättebillig Karpathosvecka häromdagen, visserligen runt den 20 aug då det alltid är billigt. Men de hade över 20 hotell att välja mellan bara hos Apollo.
Jo jag har också noterat att det finns riktigt trevliga charterpriser i augusti. Men det funkar tyvärr inte för oss. Det är september som gäller. Dessutom vill vi ha två veckor och då är det genast lite mindre utbud än på 1 vecka.

Från Köpenhamn finns inget alls i september till Karpathos på 2 veckor. Apollo ha inte heller något från Göteborg att erbjuda. Och Arlanda känns lite väl segt att dra upp till från Skåne.

Förutom Apollo är det Airtours som också flyger direkt på Karpathos. Av en tillfällighet hittade jag idag de två sista flygstolarna de hade i september från Göteborg. Kändes inte alls som något fyndpris, förmodligen pga liten tillgång i förhållande till efterfrågan. Men när jag summerade kostnaderna för de reguljärflygsalternativ som jag knåpat med, inkl extranätter i Aten på in- och utresa så blir kostnaden ungefär densamma. Och då är det ganska skönt med direktflyg. Dessutom slipper jag de där DeHavilland-maskinerna som grekerna envisas med att köra inrikes. Det är värt några kronor. Jag gillar att flyga, men inte med dem.

Så nu finns såvitt jag vet inga lediga flygstolar i september till Karpathos med avresa söder om Arlanda. Smakar det så kostar det. Det här risiga vädret som den här tråden handlar om har ju inte direkt gynnat utbudet av restresor.

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-07-25, 11:17
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Vi hade en fin dag här på västkusten igår. Jag jobbade med ett terassdäck och tänkte att jag kör på tills regnet kommer, men det kom aldrig.
Solen strålade och jag byggde klart hela däcket. Man var t o m lite varm av solen.
Kollade termometern som visade +26! Visserligen i solen, men ändå..

Idag däremot, så funderar jag på att snart sätta på vinterdäcken.. brrr

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2015-07-25, 11:38
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Här vid stugan på Skäret utanför Umeå skulle det bli regn och rusk i denna dag, men sedan i morse har solen strålat från klarblå himmel. Temperaturen ligga strax under 20 grader.

Jag har denna morgon bytt ut ett altanräcke som sett bättre dagar mot ett nytt och fint. Anmärkningsvärt nog fungerade min plan helt perfekt och det nya räcket är nu på plats. Detta utan svordomar dessutom...

Arne
Svara med citat
Gammal 2015-07-25, 11:54
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Jag har denna morgon bytt ut ett altanräcke som sett bättre dagar mot ett nytt och fint. Anmärkningsvärt nog fungerade min plan helt perfekt och det nya räcket är nu på plats. Detta utan svordomar dessutom...
Ja, är det inte märkligt. Byggen tycks flyta på bättre utan svordomar, men det är ju klart. Börjar det jäklas, så...
Svara med citat
Gammal 2015-07-25, 12:25
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Denna sommaren har jag jobbat. Har jag inte jobbat så har det regnat eller i vart fall blåst här i Oslo
Så som jag har längtat till våra 3 veckor i Grekland! Bara ligga på en strand och bara vara
Idag kunde jag för första gång se hur vädret skall bli på vår första härliga soldag.... regn Neeeej Förhoppningsvis hinner det ändra sig och förhoppningsvis är det bara en liten skvätt. Ja, bättre med regn där än här men inte på min efterlängtade semester....
Svara med citat
Gammal 2015-07-25, 12:33
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Masse - aha, jag trodde det var de närmaste veckorna ni letade. September brukar ju vara svårare. Men grattis till bokningen, det låter som om ni hittade ett par stolar ändå
Svara med citat
Gammal 2015-07-25, 20:02
Kalimeras avatar
Admin

Nu skiner solen här och vi har en av de finaste kvällarna på hela sommaren. Så snabbt det kan ändras!
Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 19:27
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Vi hittade solen några dagar på Själlandskusten
Hemma igen med 12 grader, blåst o regn.
Fick ett litet ryck i veckan och beställde en resa till Zakynthos i början av september Nu känns allt lite ljusare
Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 19:42
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Sonen i Vadstena berättar om regn och kyla. Hos oss på Kalymnos är det hur fint som helst (om man gillar värme).
Svara med citat
Gammal 2015-07-27, 09:55
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Sonen i Vadstena berättar om regn och kyla. Hos oss på Kalymnos är det hur fint som helst (om man gillar värme).
Läste idag att de är en värmebölja på väg i Grekland med temperaturer upp mot 40 grader!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:15.