|
|||
|
|||
Skrev idag....
...till min grekiska väninna på Tinos.
Jag ska ju åka dit 16 dagar i höst och vill bo hos henne, givetvis. Jag vet ju att livsvillkoren drastiskt förändras dag för dag och vet vilken kamp de har för överlevnad. Dottern och sonen som driver Boutiquehotel har dåligt med gäster och det hotellet ska försörja 2 familjer.... Min väninna har haft god beläggning... Men jag VILL ju bo hos väninnan och vet innerst inne att 27 oktober har det finare hotellet redan tvingats stänga för säsongen. Det känns konstigt i år att resa, samtidigt som jag längtar och VILL lägga euro i Grekland. Dock har jag själv föreslagit pris på rummet, mer än jag alltid annars betalat....(Kanske en kränkning?).....Så svårt allt blev???? Hur möter, bemöter man nu situationen....? Missförstå mig inte men det är inte alls lika självklart och enkelt att komma som turist nu....tycker jag... Lissi |
|
||||
|
||||
Sv: Skrev idag....
Vi får inte sluta resa till vårt älskade Grekland. Res ner till dina vänner på Tinos tror att vi hjälper dom genom att spendera en del av våra pengar där nere.
Trevlig resa |
|
||||
|
||||
Men jag VILL ju bo hos väninnan och vet innerst inne att 27 oktober har det finare hotellet redan tvingats stänga för säsongen.
Det känns konstigt i år att resa, samtidigt som jag längtar och VILL lägga euro i Grekland. Dock har jag själv föreslagit pris på rummet, mer än jag alltid annars betalat....(Kanske en kränkning?).....Så svårt allt blev???? Hur möter, bemöter man nu situationen....? Missförstå mig inte men det är inte alls lika självklart och enkelt att komma som turist nu....tycker jag... Lissi[/quote] Förstår din oro och din vilja att hjälpa Tänker själv i samma banor. Men man kan ju inte hjälpa alla hur gärna man än vill. Jag tror att din väninna och hennes familj känner dej så pass väl så det kan inte vara några problem egentligen. Dom är säkert bara glada över att du kommer. Du kan kanske bjuda ut Nikoleta eller rentav hela familjen en kväll. Prata med dom om hur du känner. Kanske det finns ett sätt att hjälpa som inte du/vi tänker på.... Lycka till Lissi! //maji som tyvärr måste vänta tills i vår innan jag kommer till Grekland |
|
||||
|
||||
Känner dem, och lider med dem. Kan inte vara lätt att driva ett så fint hotell som mestadels vänder sig till grekiska turister. Hoppas verkligen att de klarar sig trots minskad inhemsk turism.
|
|
||||
|
||||
Men..betala det som begärs o sedan en annan sak vad man betalar i bonus!
Hasse |
|
|||
|
|||
Jag bjuder alltid ut dem flera ggr och har med lite sill och knäcke hemifrån...Men överhuvudtaget så blir det så tydligt nu med de försämrade livsvillkoren för grekerna på alla plan.
Hoppas bara att ALLA boenden höjer sina priser eftersom el och annat höjs för uthyraren. Lissi |
|
|