Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-08-23, 00:05
Ewakis avatar
Ewaki Ewaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 114
Standard Inkastare i Chania

Jag vill bara meddela att inkastarna både inne i Chania och efter kusten (Kato Stalos, Agia Marina och Platanias) är mycket mycket lugnare nu. De senaste åren tycker jag att det bara blivit värre och värre men tack och lov har det dämpats. Visst, några har vi träffat på men vad skönt att slippa! Varma, soliga hälsningar från Kreta ( imorgon drar vi till sydsidan)😎
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-08-23, 07:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inkastare i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av Ewaki Visa inlägg
Jag vill bara meddela att inkastarna både inne i Chania och efter kusten (Kato Stalos, Agia Marina och Platanias) är mycket mycket lugnare nu. De senaste åren tycker jag att det bara blivit värre och värre men tack och lov har det dämpats. Visst, några har vi träffat på men vad skönt att slippa! Varma, soliga hälsningar från Kreta ( imorgon drar vi till sydsidan)😎
Så bra! Hoppas det gäller Rethymno också! .

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-08-23, 08:55
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 487
Standard Sv: Inkastare i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av Ewaki Visa inlägg
Jag vill bara meddela att inkastarna både inne i Chania och efter kusten (Kato Stalos, Agia Marina och Platanias) är mycket mycket lugnare nu. De senaste åren tycker jag att det bara blivit värre och värre men tack och lov har det dämpats.

Och vad är anledningen till att det är mycket mycket lugnare just i år, varför har det dämpats?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-08-23, 09:06
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Inkastare i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
Och vad är anledningen till att det är mycket mycket lugnare just i år, varför har det dämpats?
Man kan ju hoppas att DE äntligen fattat att de flesta turister INTE gillar dessa!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-08-23, 14:33
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 200
Standard Sv: Inkastare i Chania

På Karpathos har det cirkulerat ett anslag som säger att det inte är tillåtet att försöka övertala kunder att komma in, och det följs av alla utom två. Alla andra bara hälsar trevligt när man passerar. Detsamma kanske har hänt där?

Karin
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-08-23, 15:59
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Inkastare i Chania

Vi brukar inte bry oss om inkastarna..vi hälsar glatt Kalispera och går vidare
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-08-23, 16:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 514
Standard Sv: Inkastare i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av Ewaki Visa inlägg
Jag vill bara meddela att inkastarna både inne i Chania och efter kusten
Det har jag märkt tydligt under min resor till Kreta de senaste åren. För tre år sedan såg jag skyltar på hamnpromenaden i Chania som upplyste om att de (dock långt från alla) inte längre använde sig av inkastare. Nu i somras såg jag fler sådana skyltar. Men det fanns ändå en del inkastare kvar, men de var inte alls lika jobbiga som förr om åren. Inte ens En Plo försökte kasta in mig.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-08-23, 18:57
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 360
Standard Sv: Inkastare i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
På Karpathos har det cirkulerat ett anslag som säger att det inte är tillåtet att försöka övertala kunder att komma in, och det följs av alla utom två. Alla andra bara hälsar trevligt när man passerar. Detsamma kanske har hänt där?

Karin
Men tycker du inte att det alltid varit ganska sparsamt med inkastare på Karpathos? Det är iallafall mitt intryck. Och de som funnits har alltid varit väldigt försynta.

Mina värsta upplevelser vad gäller inkastare har jag däremot haft i gamla stan på Rhodos. I ett extremfall blev det riktigt käftande med en som ansåg sig ha rätt till en motivering från mig till varför jag inte ville gå med in. Kanske har det blivit bättre även där nu?

Masse
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-08-27, 18:03
loliss avatar
lolis lolis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 392
Standard Sv: Inkastare i Chania

Hej
Det finns en Taverna med jobbiga inkastare som ligger efter hamnen i hörnet vid Kondilaki gatan dom är 3-4 grabbar och en tjej.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-08-27, 20:39
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 922
Standard Sv: Inkastare i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av lolis Visa inlägg
Hej
Det finns en Taverna med jobbiga inkastare som ligger efter hamnen i hörnet vid Kondilaki gatan dom är 3-4 grabbar och en tjej.
Edit: kom på ni kanske pratar om Rhodos nu? Jag är kvar i Chania

Undrar om det var där det kom en snubbe och verkligen grepp tag i mig när vi gick förbi o började rabbla (på tyska dessutom, han klarade inte av att gissa rätt språk ens) , nära stället som är draperat med "rekommended by tripadvisor skyltar"?

Trode reflektivt han försökte råna eller ficktjuva mig först, han blev allt lite paff när jag tog tag i han i min tur medan jag snabbt kollade att jag hade plånboken kvar, men han hämtade sig fort o försökte sälja vidare som inget konstigt hade hänt (dock korrigerande han sig till engelska) jäkla still, klart värsta inkastaren jag varit med om vad jag minns

Skönt om de lugnat ner sig iaf med den göken, men annars upplevde vi dem inte som så jobbiga (två år sedan vi var där) i fjol på Santo så var de lugna o fina överalt
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-08-27, 23:18
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Inkastare i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Men tycker du inte att det alltid varit ganska sparsamt med inkastare på Karpathos? Det är iallafall mitt intryck. Och de som funnits har alltid varit väldigt försynta.
Masse
Jo da, Masse, i Pigadia var enkelte veldig pågående, men det er noen år siden, det var bra de to siste gangene vi var der
Men et år var det ille, på Akropolis spesielt, vi unngikk etterhvert helt å gå den gaten
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT