|
||||
|
||||
Buss från Rhodos flygplats till Rhodos stad
Åker till Rhodos om ett par dagar och letar efter info om flygbussar från Rhodos flygplats till Rhodos stad. Hittar en tidtabell från 2012 på flygplatsens hemsida. Den kanske gäller än, vad vet jag, men det spelar kanske inte så stor roll, bussarna går väl ganska kontinuerligt misstänker jag. Mina frågor är: Varifrån går bussen, var i stan stannar den (sista hållplatsen) och vad kostar det? Någon som vet och kan hjälpa?
/Outi |
|
||||
|
||||
Sv: Buss från Rhodos flygplats till Rhodos stad
De gånger jag har åkt buss har jag inte väntat länge. Du ser busshållplatsen en bit bort till vänster när du kommer ut ur hallen. Sista hållplats är Mandrakihamnen. Minns inte priset men det är billigt.
|
|
||||
|
||||
Bussen stannar mittemellan de två terminalerna, alldeles vid utecaféet. Köper du biljett på bussen kostar den 2.30 euro in till busstationen i Rhodos stad, som ligger vid baksidan av "the new market" i Mandraki.
Tidtabell har du här, den finns även uppsatt på hållplatsen. http://www.ando.gr/upload/files/eot/BUS.pdf |
|
||||
|
||||
Tack så mycket för svaren! Imorgon sitter jag på bussen på väg mot Rhodos stad:-)
/Outi |
|
|