|
||||
|
||||
Boende Paleochora
Hej!
På höstlovet åker vi till Paleochora. Det blir 3 familjer som följs åt. Har spanat in en del boenden på nätet, men tänker att det borde vara lätt att hitta på plats också, den 25 oktober. Eller tänker jag fel? Vi behöver ju inte nödvändigtvis bo tillsammans, men det vore ju trevligt att bo nära varandra i vart fall. Visst borde vi kunna chansa denna tid på året? Några tips på studios/apartments för tre familjer? Vi kräver inte lyx, men gärna stora gemensamhetsytor och gärna fina utsikter... Undrar Bea |
|
|||
|
|||
Sv: Boende Paleochora
Jag hade gladeligt rekommenderat GLAROS , men jag är osäker på om det är öppet så sent. Jag vet att de vinterstänger...
Haris har ju öppet och ägarna där har ju ett annat hotell också. Jag gillade i alla fall Glaros jättemycket! Väldigt fina rum med superfräscht badrum och bra frukost. Väldigt trevliga ägare. Lissi |
|
||||
|
||||
Haris nya Hotel, Yorgios torde passa er likt handen i handsken. Nytt, fint och fräscht boende med stora balkonger samt en liten pool.
Haris Hotel ha egen hemsida. Arne och Birgitta Direkt från balkongen på Titikas lyxstudio i Katapola/ Amorgos |
|
||||
|
||||
Tack! Kollar genast upp!
Bea (i Umeå, med septembersolen i ryggen). |
|
||||
|
||||
Vi har bott på Soulas Apartments två gånger och trivts jättebra. Stora fina lägenheter. Ligger strax ovanför Haris.
|
|
|||
|
|||
Soulas hade jag bokat på i höstas för min vecka i Paleochora,och blivit lovad fint rum med havsutsikt, men bytte till Glaros som hade frukost inkluderar i priset, men det var ingen studio då, vilket Soulas hade. Värden på Soulas skrev ett jättegulligt brev så jag skämdes lite när jag avbokade. Fast som ensamresenär ville jag bo där det även fanns en gemensam uteplats att träffa folk på....Jag tror Soulas är JÄTTEBRA och rummen verkar större än på Haris....fast där har jag kanske fel...
Lissi |
|
|||
|
|||
Villa Marise & Villa Europa ligger mycket behagligt nära JeeTee Beachbar vid västra stranden. De har f.ö. pool och är ett trevligt ställe.
|
|
||||
|
||||
Hej Lemon!
Jo, har haft kontakt med Marisa/Europe. Men det var liite dyrt tyckte jag (för vår budget). Fast det verkar onekligen väldigt fint! Bea |
|
||||
|
||||
Det lägenheter vi har bott i har varit jättestora, som dansgolv.
|
|
|||
|
|||
Hei.
Bodde på Glaros nå for en ukes tid siden. De opplyste at de stenger for sesongen 1. november. Rommene er jo ikke spesielt store, men de serverer fortsatt sin meget gode frokost. Vennlig hilsen Pelagia |
|
||||
|
||||
Tack för alla tips!
Har nu kontakt med tre ställen, med lite olika rumstyper och prisnivåer. Vi ska bestämma oss på lördag! Från ett regnigt Umeå, Bea |
|
||||
|
||||
Här är en till som gillar Soulas.Vi hade bottenvåning med stor uteplats och det skulle jag absolut vilja ha om jag kom dit igen.
|
|
|||
|
|||
Håller med om att Villa Marise/Europa är duktiga på att betalt...
Hotellet ligger fint, men avstånden i Paleochora är, om man håller sig i byn, försumbara. Trevlig resa! |
|
||||
|
||||
Har nu bokat hos Haris/Yiorgos. Fanns bara två lägenheter hos Soulas, och vi ville bo på samma ställe. Bonus med en liten pool om vågorna går för höga.
24 dagar till avfärd! Tjohoo! |
|
||||
|
||||
Grattis! Ska bli kul att höra vad du tycker om Paleochora.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Absolut! Får du plats i handbagaget?
Ni åker väl i december gissar jag? Bea |
|
||||
|
||||
Citat:
Håper dere vil trives like godt i Paleochora, som vi gjør, Bea K a n s k j e vi treffes såvidt Hvor lenge blir dere i Pal? |
|
||||
|
||||
Citat:
När är ni där? |
|
||||
|
||||