![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...resor bokade! Först blir det Kreta på höstlovet och så nu är en resa bokad till Skyros i juni. Sporaderna har vi besökt tidigare, men inte Skyros, så det blir spännande. Ser även mycket emot ett återbesök på Skopelos, dit vi åker efter Skyros!
Men först Paleochora och Chania - nedräkningen kan börja! (34 dagar and counting...) Bea |
|
||||
|
||||
![]()
Usch................................vad jag blir avundsjuk!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag har inte heller varit på Skyros, men hoppas komma dit någon gång. Du får berätta sen. |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt!
Skyros försökte vi också komma till efter Skopelos förra gången, men det lyckades inte så det passade med båtar och hemresa. Men vi hade fina dagar på Evia istället. Skyros skrivs så lite om så det blir underbart att höra om den ön! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
SKYROS..., så herlig, Bea
![]() Etter å ha villet reise dit lenge, er det nærmeste vi har vært Syros hittil flybillettene jeg booket dit for 3 år siden... - men da flyselskapet vi hadde booket med mistet konsesjonen på å fly Athen - Skyros, endret vi planene.... |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det ska bli jättespännande med Skyros. Vi har bokat inrikesbiljetter med Aegean från Athen, så vi tar oss dit smidigt. Som jag har förstått har det gått färjor till övriga Sporader de sista åren, så vi hoppas på enkel vidare färd mot Skopelos. Eller om det blir Alonissos först. Vem vem? Vi har inte bokat hemresan ännu...
![]() Bea |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt vi ska oxå dit nästa juli och då även Alonissos Skopelos o Skiathos
Då kan man få lite färsk info men....länge dit ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi åker också till Chania på höstlovet... och på sportlovet och påsklovet och hela sommarlovet ![]() Bästa känslan när alla 4 bokade resor ligger framför oss! ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]()
Så här två veckor innan avfärd till Chania har jag nu också hittat billiga hemresor från Sporaderna i juli. Totalt har vi nu byggt ihop en resa för 3200 (Stockholm - Athen) + 2900 (Athen - Skyros samma dag) + 6 050 kr (Skiathos - Athen - Stockholm, samma dag hela resan).
Totalt alltså 3050 kr per person. Helt ok tycker jag, med tanke på att det är flyg ut till öarna. Vi "sparar" två resdagar från och till Athen också, med Aegeans inrikesflyg. Som jag minns det var det rätt dyra färjor ut till Sporaderna från fastlandet, så det känns som att det gått på ett ut. Hur vi löser Umeå - Stockholm återstår att se, men ofta blir det bil och Benstockens långtidsparkering. Eller en billig Norwegian, vi får se vilket utbudet är i sommar. ![]() Bea - glad i höstmörkret! |
|
||||
|
||||
![]()
Det förstår jag.
![]() Bra priser, och ni sparar en massa tid, kan inte blir bättre. Och så har du en resa framför dig nu i höst, det är bara att gratulera. ![]() |
![]() |
|
|