|
|||
|
|||
Rethymno
Så är det snart dags att återigen trampa Kretamark då vi tidigt, tidigt på torsdag morgon lyfter från Malmö/Sturup till Heraklion och därifrån tar oss till Rethymno.
Efter årets övriga resor med milslånga vandringar i städer och byar blir detta en mer "slapparesa" , fast jag misstänker att vi ändå rör oss x antal kilometrar per dag. Vi älskar att gå längs hav och i gränder och där inbjuder ju verkligen Rethymno! Vi ska denna gång bo långt bort på strandpromenaden på Iperion med strandläge. Jag hoppas därför på väder som tillåter morgonbad. Ingen elak badförbudsflagga alltså! Så får vi se hur mycket solande det blir....läkaren gillar inte solfläckarna i mitt ansikte och DET gör inte jag heller! Solhatt på som vanligt! Eller regnkläder, vem vet En tredagarstur med bil är planerat då vi ska ta oss till Ierapetra för 2 övernattningar. Böcker, korsord och Yatzi nedpackat för sköna sittningar på terassen i skugga. ...och som vanligt är jag förkyld och har svullna halsmandlar inför resan..det är jag van nu.vid Då kroppen ställer in sig på vila så anfaller bacillerna... Någon rapport blir det nog efter vägen....och känslan när det SNART är dags är SÅ härlig! Lissi och cbriss |
|
||||
|
||||
Sv: Rethymno
Härligt! Hoppas vädret tillåter morgonbad. Rethymnon är ju en trevlig stad och resan till Ierapetra blir säkert fin. Hoppas du hinner rapportera hit lite!
Önskar er båda trevlig resa! / Anne |
|
|||
|
|||
Ni får ha det helt underbart!!
Sen när du senare ska till Peloponnessos.. vem vet vi kanske springer på varandra.. Sunny, som kan hamna vart som helst under mina semesterveckor...det blir spännande!!.. |
|
|||
|
|||
Citat:
Ha det gott Du med! Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Tack, jag ska ha det helt underbart!!! |
|
||||
|
||||
Trevlig resa önskar jag er Visst var det en födelsedag att fira också?
Grattis Lissi //maji |
|
||||
|
||||
Ha en underbar resa o njut av Kreta!
// KR |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Ha en underbar Kretavistelse och grattis på födelsedagen Lissi!
Jag räknar dagarna tills det är vår tur... (33 ) Bea |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
Ha en toppenfin resa. Och se till att fira födelsedagen med grekisk pompa och ståt.
Ditt rackarns lyllo som ska till Grekland redan i övermorgon |
|
|||
|
|||
Citat:
Själva födelsedagen är vi i Ierapetra, där jag tänker slå på stort i det avseendet att äta en riktigt god FISKmiddag! Med gott vin till. ..och jag har tagit med en lite finare KLÄNNING..DET hör till ovanligheten! Kretaresorna brukar jag inte rapportera så mycket ifrån, det görs av många andra här, men någon liten rapport kommer nog....Särskilt från Ierapetra. Lissi |
|
|||
|
|||
Jag vet vilken dag du fyller år Lissi.. ..jag väntar med gratulationen tills dess!..
|
|
||||
|
||||
Trevlig resa, och grattis i förskott!
|
|
|||
|
|||
Ha det jättebra..
|
|
||||
|
||||
Trevlig resa igen! Och grattis Lissi!
Katitzi |
|
||||
|
||||
Grattis i förskott!
Och ha en underbar resa . Abi (som kom hem från Samos i söndags morse, även Leros och Lipsi besöktes) |
|
|||
|
|||
Hoppas att du kan ta dina morgondopp.Innan kl.10.30 är det alltid röd flagga.Det betyder att tornen och stranden är obevakade.Sen kommer det upp en orange och ovanför den en grön,gul eller röd.Simma lugnt.
|
|
|||
|
|||
Ha en jättetrevlig resa till mitt älskade Rethymno. Och stort Grattis lite i förskott!
|
|
||||
|
||||
Lissi! Angående boken: Läsarna i Broken Wheel rekommenderar - som du var intresserad av. Igår läste jag om Katarina Bivald i tidningen M magasin, att boken som är hennes första roman är såld till 23 länder. Och att hon snart kommer ut med nästa bok som heter Livet, motorcyklar och andra omöjliga projekt, och som handlar om frihetsdrömmar för den som plötsligt får tid över.
Trevlig resa! ... Och grattis! |
|
|