|
|||
|
|||
Almyrida
Hej allihop!
Jag är en alldeles ny medlem och behöver er hjälp. Vi åker till Almyrida på Kreta i mitten av augusti, nu behöver vi tips på restauranger, caféer, shopping och sevärdheter. Vi kommer att bo på ett litet hotell som heter Elena alldeles vid stranden. Är det någon som bott där och vet lite mer om det? Längtar till augusti |
|
||||
|
||||
Sv: Almyrida
Vi bodde där ifjol... Ett mysigt litet hotell utan några krusiduller.... det är nära till stranden och byn är så liten så man har nära till allt!
Finns inte så många tavernor och alla hade god mat! Åt mycket på en precis i kurvan in mot byn - dom hade egen farm och maten kom från deras egen gård. Mycket kalkon och sånt. Sen gick vi också ofta till en liten taverna just precis vid "infarten " till almyrida. En totalt invuxen taverna aldeles vid floden. Jättemysigt och god grekisk husmanskost. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Hej Kiwi
Jag har inga direkta erfarenheter från Almyrida att berätta om. Jag ville bara berätta att vi ska oxå till Almyrida i mitten på Augusti. Vi bor på Isadora Apartments. Kanske vi ses? Jag ska ha min Kalimeratröja på mig... |
|
|||
|
|||
Tack för alla tips, vill gärna ha mer info om bad, prisnivå och sevärdheter. Vi åker med Apollo 18 augusti.
|
|
|||
|
|||
Jag ska hålla utkik efter en kalimeratröja Netwolf!
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hej..har precis kommit hem från Kreta och bodde på hotel Elena..Jag har ett råd till dig..Ta med digöronproppar..Jag och min sambo kunde inte sova en hel natt..Det var ett fruktansvärt liv från baren bredvid..Vi pratade med våra grannar i rumet bredvid och dom sa samma sak..
Hoppas ni trivs bättre än vad vi gjorde |
|
|||
|
|||
Ska komma ihåg att packa öronproppar!
|
|
||||
|
||||
Min fru har ALLTID öronproppar med sig av någon anledning. Undrar varför, jag hör inget på natten
|
|
|