|
||||
|
||||
Var på Samos?
Detta lär ska vara filmat på Samos, men var? Får inte riktigt ihop det...
http://afv.com/lounging-sea-lion/?na...200792199168:2 |
|
||||
|
||||
Sv: Var på Samos?
En kompis var på Samos i år och såg sjölejonet. Hon länkade till filmen på Facebook, och det var tydligen någonstans i Kokkari. Söt är den!
|
|
|||
|
|||
Det har varit en nere på Gaggou beach mest hela sommarn.Den hade tydligen förlorat sin mamma,nån tyckte synd om och började mata den.Till slut så var det nån fiskare som körde iväg den en bra bit bort å suprise,på morron var den tillbaka igen.Om den är kvar än?Vet inte..
Pia |
|
||||
|
||||
Den, sälen, alternerar nog mellan Kokkari och Gangou.....har sett den! Filmen är från Gangou!
|
|
||||
|
||||
Absolut Gangou, Samos stad. Såg den själv i somras.
(( // KR |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Det är en ung munksäl,dom är tydligen utrotningshotade så när hon gick och la sig i en solstol så var det personer där som satt upp ett staket och en informationsskylt för att hon skulle få vara ifred.
|
|
||||
|
||||
Ja Janne den är lika söt i verkligheten. Skenet bedrar och den hade bitit två personer veckan tidigare som fått uppsöka sjukhus. Folk blir helt stolliga när den visar sig. Förståndet borde väl segra och låta den vara.
// KR |
|
||||
|
||||
En munksäl! Det var som tusan. De är extremt ovanliga i Medelhavet. På Alonissos finns ett munksälscenter som jag har skrivit lite om här.
Ojdå. |
|
|||
|
|||
Såg att sälen var sällskapssjuk och flyttat över till hamnen där flyktingarna håller till.
|
|
||||
|
||||
Menar du nu eller i somras?
|
|
|||
|
|||
Det var för nån vecka sen bilden var tagen.
|
|
||||
|
||||
Ok. Tack! Skulle så gärna vilja se en munksäl på riktigt.
|
|
||||
|
||||
Jag vet inte vad det var för säl vi såg under en fisketur för länge sen, 1976 vid Kos västligaste udde. Det var kväll, bounéndes- (dimma-) och helt stilla hav. Min man dök och fiskade med harpungevär och jag satt i båten.- Rätt vad det var stack det upp ett stort huvud några meter framför mig. Jag skrek till min man nästa gång han kom upp för att hämta luft, och hans lust att fiska avtog snabbt. Vi tänkte att den kanske hade nån unge och inte gillade vårt besök. Det är enda gången jag sett någon, men yrkesfiskarna här har irriterat sig på att de plockar de finaste fiskarna ur näten...
|
|
||||
|
||||
Samma sak som här hemma. Delfinerna plockar också russin ur kakan enligt fiskare jag pratat med i Grekland.
|
|
|