|
||||
|
||||
Hemresan från Sicilien. Försäkringsärendet.
Vi har nu fått besked i försäkringsärendet rörande flygförseningen från Berlin till Arlanda hemresedagen. Vi drabbades av merkostnader på strax under 2800 Sek, dels för extra hotellövernattning, dels också för nya flygbiljetter hem till Umeå.
Jörns resor hörde av sig per telefon ett par dagar efter hemkomsten. Företaget beklagade den trassliga hemresan och bad oss skicka in kvitton på de utlägg vi haft. Dessa kvitton skulle Jörns skicka till Air Berlin för handläggning. För ett par dagar sedan anlände pengarna från Air Berlin. På öret exakt vad vi skickat kvitton på. Lägg till detta att vi för någon vecka sedan fick ett brev från Jörns Resor vari bilagts tvenne resepresentkort på vardera 500 Sek som goodwillersättning. Ärendet har hanterats klanderfritt av Jörns , och detta borgar för fortsatt förtroende för byrån. Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
Sv: Hemresan från Sicilien. Försäkringsärendet.
DET känns tryggt! Har man haft så stora utgifter är det bittert att inte få något åter.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Så bra att det ordnade sig med ersättning! Nu ser vi fram emot ert nästa äventyr!
|
|
||||
|
||||
Det förstår jag verkligen. Härligt att det löste sig så smidigt!
|
|
||||
|
||||
Härligt! Det är precis så det ska se ut. Så agerar professionella företag som vill ha en fortsatt god affärsrelation. Det är sådana man ska handla hos!
Masse |
|
||||
|
||||
Så bra att det ordnar sig. Att ni fått hjälp via Jörns har nog underlättat handläggningen trots att ni faktiskt har rätt till ersättningen för era utlägg utan mankemang.
Själv anmälde jag i somras en försening av Lufthansa via flightrights som då var två år gammal. 3600:- var prognosen då och som jag har förstått det så är ärendet nu registrerat i domstol. |
|
|