![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Är det någon som vet om det går bussar från Athen till Kimi? Vi vill ta oss till Skiros och det verkar enklast därfrån med färjan. Ina och Björn |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Det finns ju länk till Ktel på förstasidan här på Kalimera, där står säkert hur det är med bussarna till Kimi. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Kommer ni till Athén med flyg så stanna vid Omonia Q därifrån tar ni en taxi till Athens, get to the Liossion Coach Station - KTEL - (daily itineraries to "Kimi paralia"), tel: +30-1-8317163. Please check out by phone the coach's departure time, before you arrive at the station.
Sedan går det 2 färjor under högsäsongen varje dag till Skyros. Ni kommer inte att ångra besöket på Skyros. Anders |
|
||||
|
||||
![]()
Enklare är troligen att ta buss E93 från flygplatsen då den går förbi Liossion som är busstation för norrgående bussar.
Men detta är bara som jag har läst mej till så det bör kanske kollas upp mera om ingen annan behagar svara på frågan. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Jo helt rätt E93 går närmast stationen!
Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Det är möjligt att att det går en buss från flygplatsen - jag vet inte.... När jag har åkt buss upp till Kimi har jag utgått från Lission busstation där bussar utgår till norra Grekland och Evia. Dessutom har jag åkt båt från Cykladerna ( Paros) till Skyros. Det har funnits förbindelse med Skiathos 2005.Två gånger i veckan under högsäsong går det från AG Konstantinos ( se länk www.dolphins.gr) Ett alternativ är att köpa både Buss/färjebiljetter från Alkyon Travel tele 210/383-2545. en bra guidebok är Frommers där finns allt....
Anders |
![]() |
|
|