|
||||
|
||||
Kungsfiskare
Det är alltid roligt att skåda fågel. Ibland är det extra roligt, som idag när vi träffade på denna lilla sötnos.
|
|
||||
|
||||
Sv: Kungsfiskare
Det är också roligt att skåda fågel andra har fotat.Tack Janne.
|
|
||||
|
||||
Visst er det, og denne var så f i n
|
|
|||
|
|||
Vilken bra kamera Du har! Härligt att lära sig fåglar på detta sätt!
Lissi |
|
||||
|
||||
Härlig bild Janne, på en vacker fågel. Det brukar vara väldigt svårt att fota Kungsfiskare då de inte brukar sitta stilla mer än några sekunder. Men det kanske är annorlunda på vintern.
Tobbe |
|
|||
|
|||
Tobbe, stackaren var nog stelfrusen
Lissi Senast redigerad av Lissi den 2016-01-21 klockan 18:18. |
|
||||
|
||||
En sådan vacker fågel. Har många fåglar runt fågelbordet just nu. Men det är de där vanliga. På promenaden igår såg jag fyra domherrar och det har jag inte sett på flera år
|
|
||||
|
||||
Har aldrig sett en kungsfiskare live. Den ser väldigt sympatisk ut!
/ Anne |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Nja, jag vet inte om kameran är så bra, men zoomen är formidabel. Kungsfiskaren sitter under den röda pilen. Citat:
Citat:
Visst gör det, och söt är den också. Här kan ni se var det har setts kungsfiskare i Sverige den senaste veckan. |
|
||||
|
||||
Vilken fin!Fryser de inte i kalla norden,nere på Voikilia har de betydligt varmare
|
|
||||
|
||||
Citat:
Med 22 minusgrader i Umeå äter våra småfåglar oupphörligt från vår fågelmats-hus utanför köksfönstret. Dom måste få i sig mycket mat nu. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Jo, de fryser säkert, men det är långt att flyga till Voikili.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Kungsfiskaren lär vara en fågel som "egentligen" ska flytta men har en tendens att chansa och stanna kvar och därmed riskera livet om vintrarna blir stränga hos oss. Hursomhelst grattis till fotot, inte lätt att fånga den rackarn på bild. Oftast ser man den som ett färggnistrande streck när den flyger iväg. En av Sveriges vackraste fåglar. |
|
||||
|
||||
Sidste år var jeg så heldig at se et par kungsfiskare i Paleochora i december på Birgittas klippe udenfor Haris studios. Billedet er slet ikke så snyggt som dit Janne. Ingen zoom på mit kamera
|
|
||||
|
||||
En till Kungsfiskare som jag fångade i Voidokilia (skrev fel förut)
Inte så bra bild då jag fick så bråttom att försöka få den på bild men härligt blå var den! [IMG][/IMG] |
|
||||
|
||||
Citat:
Härligt Mette, jag högaktar dig! Birgitta. |
|
||||
|
||||
Den enda kungsfiskare jag sett i verkligheten är denna, men den ser inte som era
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||